اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

کاهش قیمت سکه امروز هم ادامه دارد ؟

یکی از نکات بازار سکه در روز گذشته فاصله قیمتی سکه رفاه با بازار آزاد بود. سکه رفاه روز یکشنبه با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به بازار بیش از یک میلیون تومان بالاتر بود.

به گزارش سایت طلا، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر روز گذشته قیمت سکه امامی تا ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پایین آمد که کاهشی قابل توجه بود.

بررسی‌ها حکایت از افزایش حباب سکه در روز یکشنبه دارد. شنبه حباب سکه در کانال ۴ میلیون قرار داشت؛ اما در روز یکشنبه رشد کرد و به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

یکی از نکات بازار سکه در روز گذشته فاصله قیمتی سکه رفاه با بازار آزاد بود. سکه رفاه روز یکشنبه با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به بازار بیش از یک میلیون تومان بالاتر بود. دلیل چنین اتفاقی به دامنه نوسان در این بازار برمی‌گردد که یک درصد شده و در طول معاملات نمی‌تواند بیشتر از این نوسان بدهد.

از سوی دیگر قیمت طلای آب‌شده نزولی شد و کانال ۱۲ میلیون را از دست داد و به حوالی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

به عقیده فعالان بازار یکی از دلایل اصلاح قیمت سکه ناشی از عقب‌نشینی نرخ دلار بوده است. گفتنی است که اسکناس آمریکایی در روزهای اخیر لیدر بازار سکه بود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد یکی از دلایل نوسان کاهشی نرخ ارز و سکه ناشی از پیش‌فروش ماشین‌های چینی با بلوکه ۵۰۰ میلیون‌تومانی است.

آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند متقاضیان خودروهای چینی وارداتی باید از امروز تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه، یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مسدود کنند به عقیده معامله‌گران بازار به‌خاطر این پیش‌فروش می‌تواند تا انتهای هفته همچنان بر مدار نزول باشد.

البته از نظر گروهی از تحلیل‌گران اگر خودروهای وارداتی چینی باشند، خرید این خودرو به‌صرفه نیست. در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی سکه در سایت اتحادیه، سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد؛ اما اگر نیمه کانال ۳۱ را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد