اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

بورس هفته را سبز شروع کرد

بازار سرمایه در اولین روز هفته ۳۸۱۱ واحد افزایش یافت تا شاخص کل به دو میلیون و ۱۱۱ هزار واحد برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز شنبه ۳۸۱۱ واحد افزایش یافت و به عدد دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۴ واحد رسید. این در حالی است که این بازار سه روز کاری گذشته را کاهشی سپری کرده بود.

به نظر می‌رسد دستور معاون اول رییس‌جمهور برای نحوه محاسبه قیمت خوراک گروه‌های پالایشی در راستای پیش‌بینی‌پذیر کردن صنایع بورسی، ارزیابی سهامداران از کاهش تنش‌های بین‌المللی و کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی و رسیدن آن به ۲۳.۴۶ درصد در ثبات و آرامش بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

امروز تحت تاثیر اخبار مثبت از جمله ادامه تولید پژو پارس، اکثر نمادهای گروه خودرویی سبز شدند. این در حالی است که در روزهای گذشته تعیین نرخ سود ۳۰ درصد بانکی و رشد قیمت دلار اثرات منفی بر بازار سرمایه ایجاد کرده بود.

به نظر می‌رسد اثر انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد بر بازار سرمایه در حال فروکش است. هم‌چنین رسیدن شاخص کل به محدوده حمایتی ۲.۱ میلیون واحد در رشد نسبی آن بی‌تاثیر نیست.


نقشه بازار بورس ـ شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

امروز شاخص هم‌وزن نیز ۴۸۸۲ واحد افزایش یافت و در عدد ۷۳۷ هزار و ۵۲۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز شنبه بورس بیش از ۳۵۶ هزار فقره به ارزش ۵۹۷۴ میلیارد تومان بود.

تاپیکو، کگل و پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و فخوز مثبت شد. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به داتام، شستا، خگستر و فولاد اشاره کرد که همگی مثبت شدند.

بازار فرابورس نیز امروز ۱۶۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد رسید.

روز شنبه در فرابورس ۲۳۱ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان انجام شد.

وسپهر، وهور و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند و بپاس منفی شد. نخریس، فصبا، سمگا و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فصبا سایر نمادها سبز به کار خود پایان دادند.

احسان رضاپور ـ کارشناس بازار سرمایه در تحلیل شرایط آینده این بازار به ایسنا گفت: با توجه به تجربه‌های ناموفقی که حاصل شده به نظر می‌رسد دولت از مواضع خودش عقب‌نشینی کند تا مجددا شرکت‌ها بتوانند از نظر سودآوری وضعیت بهتری را تجربه کنند. ارزش نهفته دارایی‌ها و سود مناسب شرکت می‌تواند برای بازار سرمایه شرایط بهتری را رقم بزند، اما لازمه اش این است که فضای ریسک‌های عمومی کشور از جمله مباحث امنیتی، اجتماعی و سیاسی داخلی وضعیت بهتری را در پیش داشته باشد.

این کارشناس بورس تصریح کرد: با فروکش کردن اتفاق‌های منطقه و تعیین تکلیف شدن بحث بودجه، رفته رفته با فرصت های جذاب که این روزها ایجاد شده به نظر می رسد طی یکسال آینده سود مناسبی را به سرمایه گذاران بدهد، همچنین دولت همراهی لازم را با سهام داران داشته باشد تا شرایط بازار سرمایه بهبود یابد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد