اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیسی: ایران در میان ۱۰ کشور برتر هوا و فضای جهان قرار دارد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضوردر فضا قدرت آفرین و امید آفرین، ثروت آفرین است، اظهار داشت: تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کنند و در انزوا قرار دهند ولی این ۱۱ پرتاب موفق هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.

آیین روز فناوری فضایی ایران صبح امروز (شنبه) با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد، در این مراسم ، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران نیز حضور دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضوردر فضا قدرت آفرین و امید آفرین، ثروت آفرین است، اظهار داشت: تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کنند و در انزوا قرار دهند ولی این ۱۱ پرتاب موفق هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد:حرکت ماندگار در حوزه هوا و فضا جلوه ای از ما می توانیم است. یکی از جلوه های تبدیل کردن تحریم و تهدید به فرصت همین اقدامات است. جمهوری اسلامی در رتبه ۴۵ قرار داشت ولی امروز در بین ۱۰ کشور مطرح جهان در حوزه هوا و فضا قرار دارد.

به گزارش سایت طلا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۸، روز ۱۴ بهمن را که ماهواره ملی امید با موفقیت به فضا پرتاب شد به عنوان روز فناوری فضایی نامگذاری کرد.

مراسم روز فناوری فضایی در حالی آغاز می‌شود که در دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ پرتاب ماهواره انجام شده است و تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد یافت. در یک ماه گذشت ماهواره «ثریا» توانست با قرار گرفتن در مدار ۷۵۰ کیلومتری، رکورد ارتفاع پرتاب را شکست و ماهواره‌بر سیمرغ نیز توانست هشتم بهمن‌ماه ماهواره «مهدا» و ۲ ریز ماهواره «کیهان» و «هاتف» را در مدار بیضوی به شکل همزمان تزریق کند.

در ابتدای دولت سیزدهم و زمانی که رییس‌جمهور تصمیم گرفت پس از قریب به ۱۱ سال اولین جلسه شورای عالی فضایی را برگزار کند، این نوید داده شد که قرار است به صنعت فضایی توجه ویژه شود.

تعداد ماهواره‌های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، هشت عدد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۲ ماهواره رسید و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ماهواره‌های در دست ساخت به عدد ۳۰ می‌رسد.

پس از آغاز به کار دولت سیزدهم طراحی و ساخت سه ماهواره به پایان رسید و آماده پرتاب بود که در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ماهواره‌های آماده پرتاب به ۸ عدد رسید و این عدد برای سال ۱۴۰۲ به ۱۲ عدد می‌رسد.

بر اساس اخبار منتشر شده، تعداد پرتاب‌های تحقیقاتی سری ماهواره‌های سیمرغ، ذوالجناح، قاصد و قائم در ابتدای دولت سیزدهم ۶ پرتاب بود که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۱ عدد رسیده است.

ادامه دارد

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد