اونس طلا2337.46
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

صعود قیمت دلار کاهش قیمت طلا را رقم زد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هم در این هفته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بعید دانست، اما گفت نرخ تورم تا هدف دو درصد پایین می‌آید.

به گزارش سایت طلا،علیرغم افزایش قیمت جهانی طلا به 2055 دلار در روز جمعه اما در معاملات امروز و قبل از تعطیلی بازارهای جهانی گزارش بهتر از حد انتظار لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در آمریکا ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برده و قیمت طلا را پایین آورده است. احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به دنبال انتشار این گزارش پایین آمده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2038 دلار رسید.

شاخص دلار 0.9 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

خبرنگار فاکس نیوز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حملات در عراق و سوریه را زمانی آغاز کرد که بازارهای مالی و نفت دنیا تا صبح دوشنبه تعطیل هستند و هیچ اثری از حملات نمی‌گیرند.

ازطرفی کارفرمایان آمریکایی 353 هزار شغل در ماه ژانویه ایجاد کردند که بالاتر از انتصار اقتصاددان‌ها بوده است.

تاجران حالا 70 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مه آغاز شود. این رقم قبل از انتشار این اطلاعات برابر با 92 درصد بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هم در این هفته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بعید دانست، اما گفت نرخ تورم تا هدف دو درصد پایین می‌آید.

جوزف کاواتونی، استراتژیست بازار WGC می‌گوید: «اگر نرخ‌ بهره در جایی که هست، باقی بمانند (تغییر نکند) و در مورد آن شفافیت وجود نداشته باشد، آنچه که ما احتمالا شاهد آن خواهیم بود، یک محیط نسبتا آرام برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.»

قیمت نقره امروز با 1.89 درصد کاهش به 22 دلار و 80 سنت رسید و پلاتین با 2.13 درصد کاهش 896 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو از ایده کاهش نرخ بهره در بهار عقب نشینی کرد اما نسبت به حرکت تورم به سمت محدوده مطلوب ۲ درصد ابراز اطمینان کرد، در حالی که اشاره طولانی مدت به افزایش احتمالی بیشتر را کنار گذاشت.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه کاهش یافت و قرار بود هفته را با کاهشی به پایان برساند زیرا نگرانی‌های مداوم در مورد بهبود اقتصادی ضعیف در چین واردکننده بزرگ است. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا تا این هفته ۰.۴ درصد کاهش یافت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد