اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ محکوم شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فردی که طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار با تماس تلفنی مزاحم مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد شده بود علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت های پزشکی این دانشگاه محکوم شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یزدانی روز سه‌شنبه افزود: این فرد خاطی با برقراری تماس مزاحمتی با مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد روند خدمات رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود که با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست این دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمان تلفنی به صورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز چهار ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه محکوم شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی، موضوع مزاحمت های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومان ترافیکی می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی انجام شود اما با این حال مطابق بررسی آماری بیش از پنج درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

یزدانی افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقا یابد و همگان بدانند که مسوولیت تمامی عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود انجام می‌شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد