اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه سه‌شنبه ۱۰ بهمن/ سه اقدام اخیر بازارساز

بنابر قیمت‌های اعلامی اتحادیه طلا، سکه دیروز سکه امامی بیش از یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

به گزارش سایت طلا،بنابر قیمت‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی که روز یکشنبه با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود روز دوشنبه تا ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش‌روی کرد. تلاطم‌های سیاسی نوسانات قیمتی را تشدید کرده است. بانک مرکزی در مواجه با شرایط به‌وجود آمده چند سیاست را در دستور کار قرار داده است.

چندی پیش بود که ضرب سکه‌های امامی جدیدِ بدون تاریخ خبری شد و بازار منتظر ورود این سکه‌ها به بازار است. این خبر در زمان خود باعث ریزش قیمت سکه امامی شد. اما هنوز سکه‌های جدید راهی بازار نشده‌اند.

اقدام دیگر هشتم بهمن ما خبری شد مربوط به متنوع‌سازی ارزهای پتروشیمی‌ها بود. خبر مربوط به جلسه معاونت ارزی بانک مرکزی با انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در محل بانک مرکزی بود.

در این جلسه به منظور تأمین مالی و تسریع در راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی راهکارهای مختلفی از جمله فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی و نیز پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها از سوی بانک مرکزی پیشنهاد شد که به شدت مورد استقبال ما و شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفت.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در این خصوص به ایسنا گفته بود: موضوع پیش خرید ارز آتی پروژه‌های پتروشیمی در قالب انعقاد قرارداد پیمان آتی، ضمن تأمین مالی مؤثر ریالی این گونه طرح‌ها، اطمینانی برای عرضه‌های مناسب ارز در بازار نیما برای سال‌های آینده خواهد بود.

اقدام دیگر هم که به دیشب برمی‌گردد: انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد.

اینکه هر کدام از این اقدامات چقدر و چطور بر بازارها اثر می‌گذارد موضوعی است که به بحث گشوده‌ست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد