اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

هر آنچه در رابطه با ساخت طلا و جواهر باید بدانید

همان‌طور که میدانید افرادی با نام طلاساز در کارگاه‌های مخصوص، به همراهی خلاقیت و ابزارهای تخصصی که دارند به شکل‌دهی و ساخت انواع طلا و جواهر می‌پردازند.

همان‌طور که میدانید افرادی با نام طلاساز در کارگاه‌های مخصوص، به همراهی خلاقیت و ابزارهای تخصصی که دارند به شکل‌دهی و ساخت انواع طلا و جواهر می‌پردازند. می‌توان گفت که هرکدام از مراحل ساخت طلا و جواهر به مهارت و دقت بالایی نیاز دارند. امروزه آموزش‌هایی در زمینه طراحی و ساخت این محصولات علاوه بر آموزشگاه‌ها، در مدارس نیز ارائه داده می‌شوند.

از این‌رو افراد می‌توانند هنر و مهارت زرگری را در طی گذراندن دروس جواهرسازی و ساخت هنرهای فلزی، کسب کنند. یکی از ویژگی‌هایی که هر فرد به‌عنوان طراح طلا و جواهر باید داشته باشد، خلاقیت و علاقه است. بدیهی است که هر چه فرد علاقه زیادتری در این زمینه داشته باشد، بیشتر می‌تواند سختی کار را تحمل کند و درنهایت محصولی خاص و منحصربه‌فردی را خلق و تولید کند.

در کارگاه‌های ساخت و طراحی طلا و جواهر، انواع اکسسوری‌ها از جمله انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و حتی سنجاق‌هایی با ظاهری چشم‌نواز تولید می‌شوند. زرگر یا طلاسازها، در هنگام ساخت طلا و جواهر از سبک خاصی که در آن تخصص دارند پیروی می‌کنند. برخی از آنها نیز طی سال‌ها تجربه و یا فراگیری تمام اصول ساخت این محصولات، در طراحی سبک‌های متنوعی از طلا و جواهر مهارت دارند.

از این‌رو اگر شما جزو کسانی هستید که قصد دارید یک طلا و جواهر با طراحی خاص را به کارگاه‌های ساخت طلا سفارش دهید، بهتر است قبل از هر چیزی نمونه کارهای آن مجموعه را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. از این طریق شما می‌توانید اطمینان بیشتری نیز از اینکه سفارش خود را به دست اشخاص حرفه‌ای سپرده‌اید، به دست آورید.

Making jewelry

به‌طورکلی می‌توان گفت که طلا و جواهرسازی جزو مشاغلی که هستند که به‌دقت و ظرافت و همچنین خلاقیت وابسته‌اند. از این‌رو یکی از الزامات برای هر فردی که علاقه‌مند به انجام این کار است، یادگیری آموزش‌ها و مهارت‌های مرتبط است.

ابزار مورد استفاده برای ساخت طلا و جواهر

ابزارهای متفاوتی برای تولید طلا و جواهر به کار برده می‌شود ولی برخی از متداول‌ترین آنها عبارت‌اند از: آسیاب نورد، انبردست، ابزارهای پولیش، چکش، سوهان، قالب، منبع‌های حرارتی برای قالب‌گیری. البته این موضوع که طلاسازی به‌صورت دستی انجام شود و یا از طریق دستگاه‌های صنعتی و یا سبکی که افراد برای ساخت آن محصول در نظر دارند، در ابزارهای مورد استفاده نیز تأثیر می‌گذارند.

فرد طلاساز باید بداند که دقیقاً هر کدام از این ابزارها به‌منظور چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و طریقه به‌کارگیری آن چگونه است. از طرفی از آنجا که فلزات دیگری مانند نقره و یا پلاتین نیز در صنعت طلاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، زرگر باید با ویژگی‌هایشان نیز آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن از آنها در ساخت طلا، استفاده کند.

سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز که به‌منظور جلوه بیشتر به کار گرفته می‌شوند، هر کدام انرژی و مشخصه منحصربه‌فردی دارند و به طریق خاصی مورد استفاده باید قرار بگیرند. از این‌رو علاوه بر فلزات دیگر جز طلا، بایستی فرد طلاساز با انواع سنگ‌های قیمتی آشنایی‌ داشته باشد و بتواند محصول اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهد.

هر چند امروزه دستگاه‌ها و آزمایش‌های خاصی نیز به وجود آمده‌اند که می‌توانند به افراد در تعیین اصالت و کیفیت انواع سنگ‌ها کمک کنند؛ ولیکن همچنان راه‌های نیز وجود دارند که می‌توان با کمکشان تا حدودی متریال اصل را شناسایی کرد.

مراحل ساخت و طلا جواهر

همان‌طور که گفته شد در طلا و جواهرسازی، مهارت‌های مختلفی هستند که افراد باید از آنها برخوردار باشند تا بتوانند درنهایت محصولی مرغوب، باکیفیت، زیبا و تمیز را در بازار عرضه کنند. از جمله این مهارت‌ها که در مراحل مختلف ساخت طلا به کار برده می‌شوند، برش، چکش‌کاری، خم کردن، ریخته‌گری و پرداخت فلز است.

آماده‌سازی طلا

برای ساخت طلا و جواهر قبل از هر چیزی، آماده‌سازی طلا انجام می‌شود. برای این امر ابتدا مقدار طلای مورد نظر را در ابزار و به طریقی خاص ذوب کرده و سپس نوردکاری بر روی آن صورت می‌گیرد. خوب است بدانید که نوردکاری وابسته به کاربری و سبک طلا به دو صورت گرم و سرد می‌تواند انجام شود.

برش یا اره کاری طلا

از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی که در این صنعت بسیار کاربردی و حیاتی است، اره کاری یا برش می‌باشد. اینکه فرد زرگر بتواند با به‌کارگیری تکنیک‌هایی خاص و با دقت بالا یک برش صاف یا منحنی را بزند، جزو اقداماتی است که کیفیت و تمیزی کار را تعیین می‌کند. بدیهی است هرچه فرد آموزش‌های بیشتری ببیند و یا تجربه بالاتری داشته باشد، برشی ماهرانه‌تر و دقیق‌تری خواهد زد.

در صورتی که طرح دارای جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی در سطحش باشد، در این مرحله از ابزارهایی مانند سوهان و سنباده نیز استفاده می‌کنند.

Gold metal sanding

چکش‌کاری و فرم دهی

در این مرحله همان‌طور که از نامش مشخص است، با کمک جکش، فرم و ساختار موردنظر طراح، بر روی طلا اعمال می‌شود. پس از آن در صورتی که سفارش‌دهنده تمایل به ساخت جواهر با سنگ یا نگین‌های الماس را داشته باشد، طلا و جواهرساز می‌بایست در محل‌های مشخص شده، آنها را قرار دهد. به این امر مخراج‌کاری طلا گفته می‌شود.

پرداخت و جلاکاری محصول

پس از اتمام کار، در صورتی که خش و خطوط ریز ناخواسته بر روی سطح محصول ایجاد شده باشد، به وسیله پولیش و سپس پرداخت فلز طلا، برطرف خواهند شد. درنهایت نیز برای آنکه طلا جلوه درخشان‌تری داشته باشد، آن را جلاکاری می‌کنند.

همان‌طور که مشخص است ساخت طلا و جواهر در کارگاه‌های طلاسازی امری زمان‌بر و تا حدودی سخت است، با این حال مجموعه‌های متفاوتی وجود دارند که سفارش ساخت طلا را قبول می‌کنند و طرح انتخابی افراد را حتی اگر دارای پیچیدگی و جزئیات زیادی باشد، طبق خواسته‌شان تولید می‌کنند.

کارگاه طلاسازی صم، طراحی و تولید طلا و جواهر

امروزه علاقه‌مندان به حوزه طلاسازی، مجموعه‌هایی را به‌منظور ارائه خدمات مرتبط با طلا، طراحی و تولید آن راه‌اندازی کرده‌اند. طلاسازی صم از جمله کارگاه‌هایی است که می‌توانید طرح پیشنهادی و مطابق با سلیقه خود را به آنها دهید تا مطابق با آن، محصول موردنظرتان را برایتان تولید کنند. از این‌رو موقعیت مناسبی برای افرادی که به دنبال طراحی‌های منحصربه‌فرد هستند، ایجاد شده است.

Jewelry design

در طلاسازی صم انواع خدمات طراحی طلا و جواهر، تعمیرات ، پرداخت و آبکاری و مخراج‌کاری آنها انجام می‌شود. علاوه بر آن شما می‌توانید هر اکسسوری و زیورآلاتی که بخواهید، از جمله انگشتر، گردنبند، دستبند و گوشواره را با توجه به سلیقه و نیاز خودتان را حتی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت این مجموعه سفارش دهید.

درنهایت محصولتان پس از آماده شدن به همراه فاکتور درب منزلتان ارسال خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد