اونس طلا2334.09
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

3 مورد عجیبی که باعث آسیب دیدن طلای شما می شود

طلا یک فلز نرم و قابل انعطاف است که به راحتی می تواند خراشیده شود. علاوه بر این، طلا در معرض برخی مواد شیمیایی و شرایط محیطی آسیب پذیر است. در اینجا برخی از عواملی که می توانند باعث آسیب دیدن طلا شوند آورده شده است

به گزارش سایت طلا، طلا یک فلز نرم و قابل انعطاف است که به راحتی می تواند خراشیده شود. علاوه بر این، طلا در معرض برخی مواد شیمیایی و شرایط محیطی آسیب پذیر است. در اینجا برخی از عواملی که می توانند باعث آسیب دیدن طلا شوند آورده شده است

چه موادی به طلای شما اسیب می زنند :

مواد شیمیایی: طلا در معرض مواد شیمیایی مانند اسید، کلر، و برم آسیب پذیر است. این مواد می توانند با طلا واکنش داده و باعث تیرگی، کدر شدن، یا حتی از بین رفتن آن شوند.

اجسام تیز: طلا به راحتی توسط اجسام تیز خراشیده می شود. این خراش ها می توانند ظاهر طلا را خراب کرده و ارزش آن را کاهش دهند.

آب: آب یک ساینده طبیعی است که می تواند باعث خراشیدگی طلا شود. علاوه بر این، آب حاوی مواد شیمیایی دیگری مانند کلر است که می تواند به طلا آسیب برساند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن طلا، باید از آن در برابر مواد شیمیایی، اجسام تیز، آب، رطوبت، گرما و سرمای شدید محافظت کنید. همچنین، باید طلا را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع آلودگی و چربی روی آن جلوگیری شود.

در اینجا چند نکته برای نگهداری از طلا آورده شده است:

• قبل از استفاده از مواد شیمیایی، مانند مواد آرایشی، مواد شوینده، و اسپری مو، طلا را از خود جدا کنید.

• از طلا در هنگام دوش گرفتن، شنا کردن، یا انجام کارهای خانه استفاده نکنید.

• طلا را در جعبه ای نرم و دور از اجسام تیز نگه دارید.

• طلا را به طور منظم با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید.

جیوه یک فلز واسطه است که واکنش پذیری بالایی دارد. این فلز می تواند با بسیاری از فلزات دیگر، از جمله طلا، واکنش داده و آلیاژ تشکیل دهد. آلیاژ طلا و جیوه به نام ملغمه طلا شناخته می شود. ملغمه طلا یک آلیاژ نرم و شکننده است که به راحتی می تواند خرد شود.

وقتی طلا با جیوه واکنش می دهد، اتم های طلا به اتم های جیوه متصل می شوند و تشکیل ملغمه طلا می دهند. این واکنش می تواند به صورت خود به خود یا با گرم کردن طلا و جیوه انجام شود.

ملغمه طلا یک آلیاژ سمی است که می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. بخارات جیوه می تواند باعث آسیب به مغز و سیستم عصبی شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن طلا توسط جیوه، باید از تماس طلا با جیوه جلوگیری کنید. همچنین، باید از قرار دادن طلا در معرض بخارات جیوه خودداری کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تماس طلا با جیوه آورده شده است:

• طلا را در نزدیکی وسایلی که حاوی جیوه هستند، مانند دماسنج جیوه ای، نگه ندارید.

• از طلا در هنگام کار با جیوه استفاده نکنید.

کلر یک عنصر شیمیایی است که در آب استخر، آب دریا، و برخی از مواد شوینده یافت می شود. کلر یک ماده اکسید کننده قوی است که می تواند با بسیاری از مواد، از جمله طلا، واکنش دهد.

وقتی طلا با کلر واکنش می دهد، اتم های طلا با اتم های کلر ترکیب می شوند و تشکیل کلرید طلا می دهند. کلرید طلا یک ترکیب شیمیایی نامحلول است که می تواند باعث تیرگی و کدر شدن طلا شود.

علاوه بر این، کلر می تواند باعث خوردگی طلا شود. خوردگی یک فرآیند شیمیایی است که در آن یک ماده با محیط اطراف خود واکنش داده و تجزیه می شود. خوردگی طلا می تواند باعث تغییر رنگ، کدر شدن، یا حتی از بین رفتن آن شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن طلا توسط کلر، باید از قرار دادن طلا در معرض کلر جلوگیری کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تماس طلا با کلر آورده شده است:

• قبل از رفتن به استخر یا شنا کردن، طلا را از خود جدا کنید.

• از طلا در هنگام استحمام، دوش گرفتن، یا انجام کارهای خانه استفاده نکنید.

اگر طلای شما آسیب دیده است، می توانید آن را به یک طلا فروشی جهت تعمیر ببرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد