اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه امروز به کدام سو می رود ؟

در بازار گفته می‌شد که لیدر بازار ارز و سکه در روز یکشنبه درهم بود. تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر درهم شرکت‌های پتروشیمی عرضه شود این احتمال وجود دارد که مسیر اصلاحی قیمت دلار و سکه در بازار غیر رسمی هموارتر شود.

به گزارش سایت طلا، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در دومین روز هفته جاری حکایت از آن داد که قیمت سکه در 33 میلیون و 400 هزار تومان شروع به کار کرد اما در ادامه روز مرز 33 میلیون تومان را از دست داد.

آنطور که اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، دیروز قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود 32 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید. با عقب‌نشینی نرخ سکه حباب سکه هم آب رفت و با کاهش 400 هزار تومانی به 6 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت سکه در مجموع نسبت به روز گذشته 600 هزار تومان ارزان شده است.

فعالان بازار می‌گویند کاهش حباب سکه نشان می‌دهد که نزول سکه نسبت به دلار بیشتر بوده است.

در بازار گفته می‌شد که لیدر بازار ارز و سکه در روز یکشنبه درهم است. در همین راستا روز گذشته احمد مهدوی، دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، از تقویت عرضه درهم خبر داد. او در این رابطه گفت: «در جلسه‌ای با بانک مرکزی راهکارهای متنوع‌سازی سبد ارزهای صادراتی شرکت‌های پتروشیمی برای تنظیم بهتر بازار انواع ارزها نظیر درهم مورد بحث قرار گرفته و تصمیمات خوبی اخذ شده که به زودی اجرایی خواهد شد و شاهد افزایش سهم عرضه ارزهای غیر دلاری در بازار نیما خواهیم بود.»

تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر درهم شرکت‌های پتروشیمی عرضه شود این احتمال وجود دارد که مسیر اصلاحی قیمت دلار و سکه در بازار غیررسمی هموارتر شود.

با این حال قیمت طلای جهانی در شروع معاملات بامداد دوشنبه تا 2027 دلار بالا رفته بود که در مقایسه با روز جمعه تقریبا 9 دلار رشد کرده است. برخی هم معتقدند اگر طلا به مسیر رشد خود ادامه دهد این اتفاق ممکن است روی نوسانات بازار سکه اثر بگذارد.

تکنکالیست‌ها می‌گویند در حال حاضر مرز 32 میلیون و 800 هزار تومان برای سکه مهم است و اگر از آن عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تدریجی آن به سمت نیمه کانال یاد شده محتمل است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد