اونس طلا2315.6
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,650,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

پیرزنان پولدار، فریب گردشگران را خوردند

توریست قلابی و همدستش با فریب پیرزنان کم‌سواد با پول‌های باطله روسی طلاهای آنان را می‌خریدند.


کلاهبرداران در خرید طلا و جواهر پیرزنان، اسکناس‌های باطله روسی پرداخت می‌کنند.

سرهنگ «مهدی قدمی» رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین پرونده مشابه پیش روی مأموران قرار گرفته که کلاهبرداران، اسکناس غیر معتبر روسی را در خرید طلا و جواهر از پیرزنان می‌پردازند.

وی ادامه داد: این کلاهبرداران در قالب تیم‌های دو و سه نفره به پرسه‌زنی در اطراف بانک‌ها یا سطح شهر پرداخته و با شناسایی سوژه‌های خود که پیرزنان کم سواد هستند، اقدام به فریبکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: کلاهبرداران پس از برقراری ارتباط و آشنایی با پیرزنان ابتدا اعتماد وی را جلب و با انجام مانور متقلبانه همدست خود را یک خارجی معرفی می‌کند که به ایران سفر کرده و قصد خرید طلا دارد.

سرهنگ قدمی اظهار کرد: در ادامه مرد شیاد با دادن انگشتر طلای خود به توریست قلابی مقداری اسکناس از وی دریافت و اظهار شادمانی و شگفتی می‌کندکه چند برابر پول انگشتر خود را پول خارجی گرفته سپس به طعمه‌خود می‌گوید اگر طلاهایش را به مرد خارجی بفروشد سود و منفعت زیادی خواهد برد و با اصرار، مالباختگان طلاهای همراه خود را از قبیل انگشتر، النگو، گردنبند و... تحویل داده و چندین برگ اسکناس خارجی تقلبی دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیرزنان با مراجعه به صرافی برای تبدیل پول متوجه می‌شوند اسکناس‌ها فاقد ارزش بوده و در دام کلاهبرداران افتاده‌اند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد