اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

قیمت جدید انواع محصولات ایران خودرو، سایپا و خودروهای مونتاژی در ابتدای هفته + جدول

افزایش نرخ ارز و تغییرات مداوم قیمت خودرو، نشان دهنده وضعیت عجیب بازار خودروی ایران هستند؛ اما علت نوسانات هفته گذشته قیمت خودرو چیست؟

به گزارش سایت طلا، افزایش نرخ ارز و تغییرات مداوم قیمت خودرو، نشان دهنده وضعیت عجیب بازار خودروی ایران هستند؛ اما علت نوسانات هفته گذشته قیمت خودرو چیست؟

با نگاهی به تغییرات قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در طی هفته گذشته، شاهد نوسانات عجیبی در بازار خودرو هستیم. قیمتی برخی محصولات افزایش و برخی دیگر کاهش یافته است؛ اما غالب خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت قبلی خود را حفظ کرده‌اند و با همان قیمت در حال معامله شدن هستند. اما علت این تغییرات در بازار چیست؟ اگر به دنبال آخرین اخبار دنیای خودرو هستید ‌می‌توانید به صفحه اخبار خودرو گجت نیوز مراجعه کنید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، افزایش عرضه خودروهای تولید داخل و خودروهای مونتاژی به بازار را علت به وجود آمدن چنین شرایطی دانست و آن را ثمره‌ای مثبت بعد از طغیان قیمت‌ها دانست.

بر همین اساس سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مدعی شد که در طول هفته جاری قیمت برخی از خودروهای مونتاژی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افت داشته است. بیشترین میزان افت قیمت مربوط به خودرو تیگو ۷ است که در طول هفته جاری ۱۰۰ میلیون کاهش قیمت داشته و کمترین افت قیمت هم به خودرو لاماری ایما مربوط است.

موتمنی علت کاهش قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان و فروشندگان به بازار دانست. در واقع مردم با افزایش قیمت‌ها، فرصت را برای فروش خودرو خود مناسب دانستند و همین موضوع سبب افزایش تعداد خودروهای کارکرده در نمایشگاه‌ها شده است و از سوی دیگر خودروسازان، خودروهای بیشتری را فاکتور و به بازار عرضه کرده‌اند. نتیجه این دو اتفاق سبب کاهش رکورد بازار در طی چند ماه گذشته شده است. موتمنی علت افزایش قیمت‌ خودروهای مونتاژی در طی ماه‌های اخیر (از مرداد ماه سال جاری) را کاهش عرضه محصول به بازار دانست که این موضوع در طی هفته اخیر به‌طرز چشمگیری برطرف شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان کرد کاهش قیمت خودرو تنها به محصولات مونتاژی محدود نمی‌شود و قیمت خودروهای داخلی نیز در وضعیت بهتری قرار گرفته است. بر اساس ادعای موتمنی، قیمت دنا پلاس اتومات توربو در طی هفته گذشته با کاهش ۴۰ میلیون تومانی از یک میلیارد و ۱۰ میلیون به ۹۷۰ میلیون تومان رسیده است. محصولات سایپا نیز کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال کوییک حدود ۶ میلیون تومان افت قیمت داشته است. موتمنی برای ایجاد وابستگی بین قیمت خودروهای داخلی و میزان عرضه آن‌ها به بازار، خودرو پژو پارس را مثال زد که در طی هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است (پژو پارس دیگر تولید و به بازار عرضه نمی‌شود). به‌طور کلی قیمت خودروهای تولید داخل در طی هفته گذشته ۵ تا ۴۰ میلیون تومان کاهش داشته‌اند. این کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته حفظ شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که بازار فعلا در رکود قرار دارد و منتظر اتفاقات جدید است تا سیر حرکت بعدی خود را تعیین کند.

موتمنی گریزی هم به قیمت خودروهای وارداتی زد و بیان کرد قیمت این محصولات در هفته گذشته تغییری نداشته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران متذکر شد که آخرین مدل خودروهای وارداتی موجود در بازار به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد و از آنجایی که هنوز هیچ خودرو جدیدی به بازار ارائه نشده است، این محصولات هم تغییر قیمتی را تجربه نکرده‌اند.

به‌طور کلی موتمنی مشکل رکود فعلی بازار را عدم عرضه کافی خودرو به بازار دانست؛ به‌گونه‌ای که هر موقع عرضه یک خودرو در بازار افزایش داشته، قیمت آن خودرو متعادل‌تر شده است.

افزایش نرخ دلار بر قیمت خودرو تاثیری نگذاشت

اگر اخبار ارز را دنبال کرده باشید، مطلع هستید که سیر صعودی نرخ دلار از ماه گذشته آغاز شده و در هفته‌های اخیر هم ادامه داشته است. قیمت خودرو نیز تا حدی با این سیر صعودی ارز همگام بود تا این‌که در هفته گذشته دچار ثبات و حتی روند نزولی شد. بر خلاف گفته‌های موتمنی، بازاریان تعطیلات آخر هفته گذشته به‌مناسب روز پدر را علت این موضوع می‌دانند. چند روزی می‌شود که قیمت خودرو در وضعیت آرامی به سر می‌برد و بر خلاف نظر همگان، بازار خودرو ادامه روند افزایشی خود را دنبال نکرده و میل به کاهش نیز دارد.

آخرین وضعیت قیمت خودروهای داخلی – ۷ بهمن ۱۴۰۲

قیمت خودروهای داخلی در طی روزهای گذشته به‌طور میانگین با کاهش 5 تا 40 میلیون تومانی همراه بوده است. اگرچه بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به محصول ایران خودرو است، اما محصولات بیشتری از برند سایپا کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. بیشترین کاهش قیمت در بین محصولات سایپا مربوط به پراید 111 است که با کاهش قیمت 12 میلیون تومانی به 375 میلیون رسیده است. کوییک R دنده‌ای با کاهش قیمت 6 میلیون تومانی با قیمت 390 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G به‌عنوان پرچمدار محصولات سایپا، با ثبت کاهش قیمت 5 میلیون تومانی به نام خود، با قیمت 644 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. ساینا S اتومات هم با کاهش قیمت 3 میلیون تومانی، 475 میلیون قیمت خورده است.

در بین محصولات سایپا می‌توان خودروهایی را یافت که به‌دلیل تقاضای بالا، افزایش قیمت داشته‌اند. به‌عنوان مثال تیبا صندوق‌دار و تیبا هاچ بک با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی به ترتیب ۳۸۰ و ۳۸۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

توجه داشته باشید که این تغییرات قیمت مربوط به هفته گذشته است و در روزهای اخیر شاهد ثبات همان قیمت‌ها هستیم و تنها در موارد معدودی، نوسانات جزئی قیمت مشاهده می‌شود که در لیست ارائه شده زیر به‌طور کامل قیمت‌ها را مشاهده می‌کنید.

قیمت محصولات ایران خودرو

نام خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
ایران خودرو تارا اتوماتیک V4 ۶۸۱,۴۳۴,۰۰۰ ۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ۶۰۲,۷۳۵,۰۰۰ ۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای ۴۹۸,۵۸۴,۰۰۰ ۷۲۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ ۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو 207i اتوماتیک ۴۲۰,۴۲۸,۰۰۰ ۸۵۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس سال ۱۶۹,۹۰۷,۰۰۰ ۳۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ELX سفارشی XU7P ۳۳۳,۸۹۷,۰۰۰ ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس LX TU5 ۳۱۴,۲۹۶,۰۰۰ ۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ فوتون G7 ۱,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای ۳۹۴,۴۹۴,۰۰۰ ۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۵۴۵,۱۳۴,۰۰۰ ۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو دنده ای ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰ ۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه ای (پانوراما) ۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰ ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۳۲۹,۱۳۴,۰۰۰ ۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون پیکاپ تونلند دیزل ۱,۵۴۰,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما 7x ۱,۴۸۲,۲۲۴,۰۰۰ ۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما 8S ۱,۲۱۳,۹۵۴,۰۰۰ ۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما S7 پلاس ۱,۰۲۳,۰۹۴,۰۰۰ ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲ ۳۸۳,۰۳۳,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۴۹۰,۵۵۱,۰۰۰ ۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما S5 پلاس ۹۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت محصولات سایپا

نام خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
پادرا پلاس ۶۱۶,۸۹۰,۰۰۰ ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید 151 SE ۲۳۶,۰۳۴,۰۰۰ ۲۸۸,۵۰۰,۰۰۰
سایپا کوییک R پلاس اتوماتیک ۳۳۸,۴۸۴,۰۰۰ ۴۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S ۳۳۰,۴۹۰,۰۰۰ ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک ۶۴۱,۷۱۸,۰۰۰ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین دنده ای ۴۳۵,۱۹۹,۰۰۰ ۶۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۳۲۶,۳۲۹,۰۰۰ ۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده ای ۲۵۶,۷۲۷,۰۰۰ ۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R ۲۵۵,۹۹۹,۰۰۰ ۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S ۲۸۷,۹۶۶,۰۰۰ ۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان زامیاد بنزینی ۵۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان زامیاد دیزلی ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
زامیاد زاگرس ۱,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
زامیاد کارون ۷۱۰,۱۹۰,۰۰۰ ۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰

آخرین وضعیت قیمت خودروهای مونتاژی – ۷ بهمن ۱۴۰۲

قیمت خودروهای مونتاژی به نسبت محصولات تولید داخل با کاهش قیمت بیشتری همراه بوده است.

کراس اوور مونتاژی گروه بهمن موتور با نام دیگنیتی پرایم، در هفته گذشته کاهش قیمت ۳۷ میلیونی داشته و قیمت این خودرو هم اکنون در بازار ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. محصولات کرمان موتور هم از قاعده جدید بازار مستثنی نبودند و شاهد کاهش قیمت ۳۵ میلیون تومانی جک اس ۵ بودیم. این کراس‌ اوور محبوب و پرفروش بازار اکنون قیمتی معادل یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان دارد.

در بین تمامی کاهش قیمت‌های خودروهای مونتاژی، جک J4 با افزایش قیمت 10 میلیونی، به قیمت 840 میلیون تومان رسید.

قیمت ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی

نام خودرو تغییرات قیمت قیمت روز بازار (تومان)
ام وی ام X22 اسپرت لاکچری – 1402 ۰.۰۰% ۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام X55 PRO IE ۰.۰۰% ۱.۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰
جک J4 ۱.۲۰%+ ۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰
جک J5 ۲.۶۳%- ۱.۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰
جک S3 ۰.۸۳%- ۱.۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰
چری آریزو ۵ ۰.۰۰% ۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد