اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه امروز کاهشی می شود؟

برخی از تحلیگران بازار معتقدند که عرضه سکه امامی توسط بانک مرکزی می‌تواند تا حدودی جلوی نوسانات صعودی بازار سکه را بگیرد؛ برخی هم معتقدند اگر نرخ دلار عقب نشینی کند احتمال عقب نشینی قیمت ها وجود دارد.

به گزارش سایت طلا،در روزهای پایانی هفته قبل با وجود اینکه قیمت اونس طلا در مسیر کاهش حرکت می کرد قیمت سکه امامی در تهران نوسان صعودی را ثبت کرد.آن طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت هر قطعه سکه امامی در روزهای یاد شده به ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما چه اتفاقی افتاد که سکه گران شد؟ در این رابطه فعالان بازار می‌گویند که به دنبال نوسان ناگهانی قیمت دلار در هفته گذشته سکه‌بازان نیز ترغیب شدند در موقعیت خرید قرار بگیرند. موضوعی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم در تازه‌ترین اظهارت خود به آن اشاره کرده است. نادر بذرافشان گفته علاوه اثرگذاری قیمت دلار بر روی قیمت سکه، خبرهای سیاسی- اقتصادی در منطقه نیز دومین عامل صعود هیجانی فلز گران بهای داخلی بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین هفتگی حباب سکه کاهش پیدا کرده‌ است، میانگین حباب سکه در هفته گذشته بالای ۲۰ درصد بود .

در حال حاضر دسته ای از معامله گران در انتظار عرضه ۱۴۵ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا هستند.آن طور که در رسانه آمده مصطفی قمری وفا،‌ مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از عرضه ۱۴۵ کیلوگرم شمش طلای بخش‌خصوصی در مرکز مبادله در روز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ خبرداده است

از سوی دیگر خبر عرضه سکه امامی بدون تاریخ توسط رئیس بانک مرکزی همچنان زیر ذره بین سکه بازان است. برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که عرضه سکه امامی توسط بانک مرکزی می‌تواند تا حدودی جلوی نوسانات صعودی بازار سکه را بگیرد تا تنش‌های منطقه‌ای کمی فروکش کرده و تقاضای تسویه درهم برای سال نوی چینی آرام بگیرد.

در حال حاضر اگر بازارساز وارد میدان شود و نرخ دلار عقب نشینی کند احتمال عقب‌نشینی قیمت‌ها وجود دارد؛ تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان و مرز 33 میلیون و 200 هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد