اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش تروئیکای اروپا به پرتاب ماهواره ثریا

تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای مشترک به پرتاب ماهواره ثریا واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت طلا،سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای به اقدام هفته گذشته ایران برای پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ثریا با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به مدار ۷۵۰ کیلومتری واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند، چراکه به گفته آنها، این ماهواره‌بر از فناوری ضروری برای توسعه سیستم موشکی بالستیک دوربرد استفاده می‌کند.

باوجود اینکه محدودیت‌های موشکی ایران پیش از این به پایان رسیده است، تروئیکای اروپا در ادامه بیانیه خود مدعی شدند: ایران علی‌رغم درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای توقف آن و پس از سال‌ها نادیده گرفتن محدودیت‌های سازمان ملل به توسعه برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد.

همچنین در این بیانیه ادعا شده است: پرتاب‌هایی از این دست به ایران امکان آزمایش فناوری را می‌دهد که می‌تواند برای توسعه بیشتر برنامه موشک‌های بالستیک خود که تهدیدی مهم برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، استفاده کند.

این سه کشور اروپایی با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شدند: ما نگرانی‌های دیرینه‌ای در مورد فعالیت‌های ایران در رابطه با فناوری‌های موشک بالستیک داریم که قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند. این نگرانی‌ها با توسعه برنامه هسته‌ای ایران که فراتر از همه توجیهات غیرنظامی معتبر است، افزایش می‌یابد.

در بخش پایانی این بیانیه نیز با اتهام‌زنی علیه ایران ادعا شده است که دولت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان همچنان متعهد هستند که هر گام دیپلماتیکی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بردارند و ایران را به‌خاطر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه و در سطح بین‌المللی پاسخگو نگه دارند.

ماهواره‌ ثریا روز شنبه گذشته با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به مدار ۷۵۰ کیلومتری پرتاب شد. این ماهواره‌بر قابلیت حمل محموله‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰ کیلوگرمی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار داد و و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد