اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای ارتش اسرائیل

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داد یک محموله تسلیحاتی جدید آمریکا وارد اراضی اشغالی فلسطین می‌شود که شامل ده‌ها جنگنده اف‌35، اف15 و بالگردهای آپاچی است.

به گزارش سایت طلا، منابع خبری گزارش داده‌اند آمریکا قرار است ده‌ها جنگنده، بالگرد جنگی و مهمات دیگر در اختیار اسرائیل قرار دهد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد این محموله تسلیحاتی شامل ده‌ها جنگنده اف‌۳۵ و جنگنده اف‌۱۵ و بالگردهای آپاچی خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «اسامه حمدان» از اعضای ارشد حماس، شامگاه امروز، گفت که آمریکا تاکنون دست‌کم ۲۳۰ هواپیما و ۲۰ کشتی باری حامل سلاح برای ارتش اسرائیل ارسال کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده این توافق در جریان سفر «ایال زامیر»، مدیر کل وزارت جنگ اسرائیل به واشنگتن حاصل شده است. او در این سفر با مقام‌های پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد.

منابع آگاه به تایمز اسرائیل گزارش داده‌اند آمریکا قرار است ۲۵ فروند جنگنده پنهان‌کار F35i و ۲۵ فروند جنگنده F-15IA در اختیار اسرائیل قرار دهد. آمرکا علاوه بر این ۱۲ فروند بالگرد آپاچی به اسرائیل خواهد داد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده که این قراردادها میان دو طرف امضا شده اما تایمز اسرائیل مدعی شده که هنوز این توافق‌ها نهایی نشده‌اند.

اسرائیل سال گذشته از آمریکا خواسته بود جنگنده‌های اف‌۳۵ و اف‌۱۵ در اختیار این رژیم قرار دهد. تایمز اسرائیل می‌گوید خرید بالگرد آپاچی به دلیل درس‌هایی است که اسرائیل از عملیات حماس در ۷ اکتبر گرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد