اونس طلا2298.84
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

دلایل افزایش قیمت سکه / پیش بینی بازار سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد؛ فعالان بازار علت افزایش قیمت سکه را از چند منظر بررسی کردند.

به گزارش سایت طلا،بررسی هسته مرکزی بازار سکه نشان می دهد در معاملات نقدی روز گذشته دست جناح افزایشی بازار بالاتر بوده است.در همین راستا آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام‌ کرده این فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه با ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شده بود اما روز سه شنبه تا ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا رفته است.

فعالان بازار علت افزایش قیمت سکه را از چند منظر بررسی کردند؛ نخست اینکه برخی از معامله‌گران می‌گفتند جهش قیمت سکه بورسی، جو هیجان در بازار را زیاد کرد؛ سکه رفاه دیروز در کانال ۳۳ میلیون بازگشایی شد و عصر در حول و حوش ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. دوم اینکه دلار و درهم نیز صعودی شدند.

همچنین حواله درهم دیروز لیدر بازار ارز شد. قیمت درهم روز دوشنبه با ۱۴ هزار و ۸۷۰ تومان بسته شد؛ اما روز سه شنبه وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد و بر روی ۱۵ هزار و ۴۰ تومان قرار گرفت

نرخ دلار روز سه شنبه با ۵۳ هزارو ۹۸۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر به ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.با نزدیک شدن به ساعات پایانی فعالیت کاری بازار، جو روانی و هیجانی خرید دلار بیشتر شد و اسکناس آمریکایی به ۵۵ هزارو ۲۰۰ تومان رسید.

در شرایط کنونی عده‌ای از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ها به زودی کاهشی خواهد شد.‌ در همین راستا خبرگزاری‌ها عصر دیروز نوشتند که منتظر ریزش قیمت دلار به صورت ناگهانی یا فرسایشی‌ باشید‌. رئیس کل بانک مرکزی هم شب گذشته در اولین واکنش به رشد قیمت‌ها در مصاحبه خبری گفت که وضعیت منابع ارزی کشور مطلوب است. طبق اظهارات محمد رضا فرزین، نوساناتی که در بازار غیر رسمی شکل گرفته گذراست و این افزایش قیمت‌ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است و پشت این افزایش قیمت‌ها خالی است. آقای رئیس کل در ادامه توصیه کرد که افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان وارد این بازار نشوند.

فرزین در ادامه اظهارات خود اعلام کرده به‌زودی واحدهای ضد پولشویی به موضوع اعداد بالایی که معامله می‌شوند ورود می‌کنند و حساب‌های ریالی و ارزی این افراد مسدود خواهد شد از این رو به‌زودی آرامش به بازار برمی‌گردد. البته فرزین قول داد که سال آینده وضعیت ارزیِ کشور بهتر از امسال باشد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی حوادث منطقه را از عوامل بالا رفتن قیمت ارز دانسته‌اند، هرچند تنش‌های منطقه‌ای همچنان ادامه دارد ولی بررسی تکنیکی نمودارهای سکه،دلار و طلای آب شده احتمال اصلاح و کاهش قیمت را در محدوده‌های فعلی بیشتر ‌می‌داند.

در حال حاضر اگر بازارساز وارد میدان شود و نرخ دلار عقب‌نشینی کند احتمال عقب‌نشینی قیمت‌ها وجود دارد؛ تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و 500 هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا ابتدای کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد