اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین وضعیت بازار طلا / قیمت طلا کاهشی می شود؟

شاخص دلار به بالاترین رقم طی 6 هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند پیش‌بینی آنها از نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه‌های آینده شکل دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبهبا نوسان جزئی کاهشی شد. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری از سیاست فدرال رزرو در مورد نرخ بهره ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 2026 دلار رسید.

شاخص دلار به بالاترین رقم طی 6 هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم همچنان بالاتر از 4 درصد قرار دارد.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند پیش‌بینی آنها از نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه‌های آینده شکل دهد. گزارش مربوط به شاخص مدیران خرید امروز منتشر خواهد شد. رقم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی 2023 در روز پنجشنبه و اطلاعات مربوط به هزینه‌کرد مصرف شخصی در روز جمعه منتشر می‌شود.

انتظار می‌رفت اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس صورت بگیرد. اما حالا بازارها 89 درصد احتمال می‌دهند این زمان تا ماه مه به تعویق بیفتد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر کنفرانس خبری کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه هستند تا سیاست‌های این بانک را مشخص‌تر کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفتند بانک مرکزی نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد تورم دارد تا بتواند تصمیم درستی در مورد نرخ بهره بگیرد.

قیمت نقره امروز با 0.24 درصد افزایش به 22 دلار و 52 سنت رسید و پلاتین با 0.11 درصد کاهش 903 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

معامله گران با کاهش پنج ربع واحدی نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده نسبت به ۶ کاهش دو هفته پیش قیمت‌گذاری کردند. طبق برنامه احتمال نرخ بهره گروه بورس اوراق بهادار لندن، اولین کاهش نرخ توسط فدرال رزرو که ابتدا در ماه مارس انتظار می‌رفت، اکنون در ماه می با احتمال ۸۹ درصد انتظار می‌رود.

طبق گزارش رویترز، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که ارزش صادرات ژاپن در ماه دسامبر به بالاترین رکورد ماهانه خود رسید که به دلیل افزایش محموله‌ها به چین برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته و رکورد فروش به ایالات‌متحده بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد