اونس طلا2328.22
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

قیمت طلا تغییر می کند

بازارها در آستانه اجلاس سیاستگذاری بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی ژاپن محتاطانه عمل می‌کنند.تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی 2023 است که قرار است امروز منتشر شود

به گزارش سایت طلا،روز گذشته با کمرنگ شدن امید سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا، بهای اونس جهانی کاهش یافت.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در محدوده 2030 دلار قرار گرفته است. بازارها در آستانه اجلاس سیاستگذاری بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی ژاپن محتاطانه عمل می‌کنند.

با تشدید تنش‌های در منطقه غرب آسیا کارشناسان انتظار داشتند طلای جهانی افزایش قیمت عجیبی را تجربه کرده و به قیمت‌های بالای ۲۱۰۰ دلار برسد.

اما انس طلا ۵ هفته‌ای است که گرفتار یک کانال نزولی شده است، سرمایه گذاران طلا می‌گویند تا زمانی که حمایت ۲۰۰۰ دلار برای انس طلا حفظ شود، رویه انس طلا صعودی خواهد بود و وارد کانال نزولی میان مدت نخواهد شد، اما انس طلا ثابت کرده می‌تواند در یک روز حمایت‌ها و مقاومت‌ها را به راحتی شکسته و حد ضرر بسیاری از معامله گران را بزند.

در این بین شاخص دلار آمریکا حدود 103.32 دلار است و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در حدود 4.10 درصد قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2035 دلار رسید..

واترر تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: اگر بانک‌های مرکزی به مقابله با روایت غالب مبنی بر اینکه کاهش نرخ‌ها زودتر اتفاق می‌افتد ادامه دهند، قیمت طلا تحت فشار قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود مقامات فدرال رزرو آمریکا در اجلاس 30 و 31 ژانویه تغییری در نرخ بهره ایجاد نکنند. تاجران حالا 42 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از ماه مارس آغاز شود. این رقم در هفته گذشته برابر با 70 درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

به علاوه، کریستوفر والر، جان ویلیامز و رافائل باستیک، از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند این بانک هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی 2023 است که قرار است امروز منتشر شود، و همچنین شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار در Kinesis Money می‌گوید، در حال حاضر، عدم تقارنی میان آنچه بانک‌های مرکزی می‌گویند و قیمت‌گذاری بازار وجود دارد.

به گفته دکاسا، بازار در حال قیمت‌گذاری است و دارد دیدگاه خود را تغییر می‌دهد و تشخیص می‌دهد که خوش‌بینی زیادی در مورد نرخ بهره وجود داشته است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره امروز با 0.06 درصد افزایش به 22 دلار و 31 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 0.55 درصدی 901 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره تردید ایجاد کرد، حدود یک درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی در 6 ماه گذشته به شمار می‌رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد