اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا تجاوز نظامی مشترک به یمن را تایید کرد

یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور به همراه انگلیس و سایر متحدانشان، حملاتی را به مواضع ارتش یمن انجام دادند.

به گزارش سایت طلا،بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره حمله دوباره جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن، یک مقام واشنگتن این حمله را تایید کرد.

یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور به همراه انگلیس و سایر متحدانشان، حملاتی را به مواضع ارتش یمن انجام دادند.

این مقام آمریکایی که نام و سمتش فاش نشد، ادعا کرد که حملات به مواضع جنبش مقاومت انصارالله یمن، سکوهای پرتاب موشک، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای تسلیحاتی را هدف قرار داده است.

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه تجاوز هوایی امشب ترکیبی از حملات هوایی و موشکی به ارتش و نیروهای مسلح یمن بود، گفت که این حملات توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی و با حمایت غیر عملیاتی سایر کشورها انجام شد.

این مقام آمریکایی ضمن اشاره به گسترده و چندجانبه بودن حملات امشب به یمن، گفت که این حملات بعد از اعلام عملیات موسوم به «پیکانِ پوسایدون» انجام شد.

کاخ سفید نیز بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی، حملات امشب به یمن و وضعیت امنیتی در دریای سرخ را بررسی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف یمن هنوز ادامه داشته و استان‌های بیشتری هدف قرار گرفتند.

یک مقام نظامی یمن در گفتگو با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «حملات امشب را می‌توان شدیدترین حملات به صنعاء از زمان آغاز تجاوز [غربی‌ها] به کشورمان دانست»

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد