اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عاملی که قیمت سکه را تغییر می دهد

در حال حاضر ضرب و عرضه سکه جدید و بدون تاریخ توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است. برای برخی‌ها این سوال پیش آمده که این سکه‌ها می‌تواند قیمت سکه را تحت تاثیر قرار دهد؟

به گزارش سایت طلا،قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دومین روز هفته تحت تاثیر قیمت دلار وقیمت تتر مسیر صعود را طی کرد. به این ترتیب این فلز گران‌بهای داخلی دیروز با گپ مثبت ۴۵۰ هزار تومانی روانه بازار شد و به ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

این پایان ماجرا نبود و در نیمه ظهر فشار خریداران به بازار بیشتر شد و قیمت سکه تا ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت و از این نقطه به کانال ۳۱ میلیون برگشت. در نهایت قیمت سکه در ۳۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه امامی که در روز شنبه در کانال ۵ میلیون تومان قرار داشت در روز یکشنبه با افزایش به ۶ میلیون تومان رسید.

اما در معاملات پشت خطی یکشنبه شب سکه، دسته‌ای از سکه‌بازان قیمت سکه در روز دوشنبه ۲ بهمن ماه را نزولی پیش‌بینی کردند. به ادعای آنها نرخ دلار در بازار شبانه جانی برای صعود نداشت و در مقایسه با روز یکشنبه و تا حدودی اصلاح شده بود. از سوی دیگر قیمت طلای جهانی هم در شروع فعالیت کاری خود نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و در حول و حوش ۲۰۲۹ دلار به فروش رسید. با این حال برخی دیگر از سکه‌بازان با اشاره به فضای هیجانی بازار و سطح انتظارات می‌گفتند این احتمال هم وجود دارد که سکه دوباره افزایشی شود.

در حال حاضر ضرب و عرضه سکه جدید و بدون تاریخ توجه معامله گران را به خود جلب کرده است. برای برخی‌ها این سوال پیش آمده که این سکه‌ها می‌تواند قیمت سکه را تحت تاثیر قرار دهد؟ محمد کشتی‌آرای در این این رابطه گفته این عرضه از ارزش ذاتی قیمت سکه‌ را کاهش نخواهد داد اما قطعا حباب آن را کاهش خواهد داد.

در معاملات پشت‌خطی سکه در مرز ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید. تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد