اونس طلا2297.74
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تازه‌ترین قیمت اجاره مسکن در تهران+ جدول

بازار اجاره مسکن شهر تهران مانند بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها با تغییر ماهیت فصلی روبه‌رو شده است.

به گزارش سایت طلا، بازار اجاره مسکن شهر تهران مانند بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها با تغییر ماهیت فصلی روبه‌رو شده است.

در حالی که در سال‌های قبل عمدتا با ورود به فصل سرد عملا تقاضای چندانی برای اجاره مسکن وجود نداشت و عمده جابه‌‌‌‌جایی مستاجرها مربوط به فصل گرم (اواخر بهار و سه ماه تابستان) بود اما طی یکی دو سال گذشته این وضعیت با یک تغییر اساسی همراه شده است.

این تغییر مربوط به افزایش تقاضای زمستانی در بازار اجاره نسبت به حجم تقاضای این بازار در همه زمستان‌‌‌‌های گذشته است. علت هم مشخص است؛ جهش قیمت مسکن و خروج اجباری بخش قابل‌توجهی از تقاضای مصرفی و خانه‌‌‌‌اولی از بازار معاملات خرید مسکن به دلیل نبود قدرت خرید، نه‌تنها جمعیت مستاجرها را افزایش داده است که ماهیت زمستانی بازار اجاره را نیز تا حد زیادی دگرگون کرده است.

به نحوی که در روزهای زمستان نیز اگرچه همچنان میزان تقاضا نسبت به فصل تابستان کمتر است اما، تقاضای اجاره‌‌‌‌نشینی نسبت به قبل افزایش یافته و در نتیجه نمی‌توان گفت زمستان بازار اجاره امسال مثل سال‌های قبل، رکودی است. این تقاضا به‌خصوص از سوی خانوارهای جدید (زوج‌‌‌‌های جوان) قابل‌توجه است. پیش‌تر بخشی از تقاضای مسکن ناشی از تشکیل خانوارهای جدید و ازدواج‌‌‌‌ها، به بازار خرید آپارتمان وارد می‌‌‌‌شد اما هم‌‌‌‌اکنون اکثریت قریب به اتفاق این تقاضا، وارد بازار اجاره می‌‌‌‌شوند. همین موضوع باعث شده است در همه ایام سال تقاضای اجاره‌‌‌‌نشینی به‌خصوص در تهران و شهرهای بزرگ وجود داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد