اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را تقویت می کند

متوسط قیمت طلا در هفته گذشته به علت کم شدن انتظار برای کاهش نرخ بهره آمریکا افت کرد و نخستین هفته کاهشی در 6 هفته گذشته ثبت شد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت اما به علت اظهارات سیاست‌گذاران فدرال رزرو طی هفته گذشته که انتظار برای کاهش نرخ بهره را کم کرد، نخستین کاهش قیمت هفتگی در 6 ماه گذشته را ثبت کرد.

قیمت طلا در روز جمعه برای بدترین هفته خود در بیش از یک ماه گذشته تعیین شد زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از عقب نشینی بانک‌های مرکزی آمریکا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ‌ها در میان نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد، تقویت شد.

هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با 7 دلار افزایش افزایش به 2029 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش داشت اما تاکنون در این هفته نزدیک به یک درصد افزایش یافته است. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر یعنی ۴.۱۶۳۲ درصد رسید.

به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا را بالاتر از محدوده ۲۰۰۰ دلار نگه داشته است. البته بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد.

داده‌های منتشر شده نشان داد که بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از اواخر سال ۲۰۲۲ رسیده که نشان می‌دهد رشد شغل احتمالاً در ژانویه ثابت باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از حدود ۷۱ درصد در هفته گذشته به ۵۴ درصد کاهش یافته است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۷۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۰۸.۶۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۴۵.۲۴ دلار رسید.

بارت ملک، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت، بازارها طی هفته گذشته در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا گمانه‌زنی می‌کردند و این بر قیمت طلا تاثیر گذاشت .

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه گفت، فدرال رزرو قبل از هر گونه تصمیم در مورد کاهش نرخ بهره، به آمارهای تورمی بیشتری نیاز دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا هم روز پنجشنبه گفته بود، مبنای شروع کاهش در سه ماهه سوم است.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد