اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

چطور می توان بیت سیزن در بازار ارزهای دیجیتال را تشخیص داد؟

بیت سیزن یا همان فصل بیت کوین، اصطلاحاً به دوره‌های زمانی خاصی اطلاق می‌شود که مارکت کپ و به‌طورکلی شرایط بیت کوین، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال و به‌خصوص آلت کوین‌ها بهتر است.

بیت سیزن یا همان فصل بیت کوین، اصطلاحاً به دوره‌های زمانی خاصی اطلاق می‌شود که مارکت کپ و به‌طورکلی شرایط بیت کوین، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال و به‌خصوص آلت کوین‌ها بهتر است. تریدرهای باهوش و حرفه‌ای، غالباً با تشخیص بیت سیزن از راه‌های مختلف، به خرید و فروش این رمزارز می‌پردازند و سود ویژه‌ای را نصیب خود می‌کنند.

باید بدانید که غالباً فصل بیت کوین، نقطه مقابل آلت سیزن خواهد بود؛ چنان‌که با بهتر شدن وضعیت alt season، تریدرها موقتاً دست از ترید رمزارز BTC کشیده و سراغ معاملات مربوط به آلت کوین‌ها می‌روند. با توجه به این‌که هر کدام از رمزارزها می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف، عملکرد بهتری داشته باشند، توصیه می‌شود معامله‌گران به سبد دارایی‌های خود تنوع ببخشند تا در دوره‌های مختلف زمانی، بتوانند سودهای مناسبی را به‌دست آورند.

بیت سیزن چیست؟

بیت سیزن (bitseason) به عنوان دوره‌ای شناخته می‌شود که عملکرد قیمت بیت کوین و نوسانات آن نسبت به سایز رمزارزها بهتر باشد. در این بازه زمانی تریدرها و معامله‌گران به معامله و خرید بیت کوین متمایل می‌شوند. توجه داشته باشید این مفهوم لزوما در زمان رشد رخ نمی‌دهد؛ ممکن است روند نزولی قیمت بیت کوین نسبت به سایر آلت کوین‌ها کندتر باشد که در این حالت نیز شاهد بیت سیزن خواهیم بود.

همان‌گونه که پیشتر عنوان شد، در بازه‌های زمانی 90 روزه که عملکرد بیت کوین در ثبت نرخ و همچنین خط روند بهتر باشد، از اصطلاح «فصل بیت کوین» استفاده می‌شود؛ بدین معنی که شرایط برای ترید بیت کوین کاملاً مناسب خواهد بود. نکته حائز اهمیت این است که بیت سیزن (bitseason) صرفاً مربوط به زمان شرایط صعودی و رشد رمزارز BTC نیست؛ بلکه می‌تواند شرایط به‌گونه‌ای باشد که روند نزولی نرخ بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها، کمتر باشد.

مفهوم آلت سیزن (AltSeason)

در سمت مقابل، هرگاه وضعیت آلت کوین‌ها در دوره‌های زمانی مختلف بهتر باشد، (نسبت به بیت کوین)، اصطلاحاً به آلت سیزن ورود نموده‌ایم. البته گاهی شرایط بیت کوین نیز خوب خواهد بود؛ اما به دلیل ظهور تکنولوژی‌های خاص، قراردادهای هوشمند و دیجیتال، پاداش‌های خاص مربوط به استیک کردن برخی از آلت کوین‌ها، سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ، اظهارنظرهای مثبت کارشناسان مالی مطرح، عرضه‌های اولیه پر سروصدا و... در شبکه آلت کوین‌ها، این رمزارزها شدیداً موردتوجه قرار می‌گیرند و رشد قیمت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. در این حالت نیز ممکن است در بازه‌های زمانی خاص، آلت کوین‌ها بیشتر از BTC در بازار پیشتاز باشند و اصطلاحاً آلت سیزن رخ دهد؛ بنابراین تریدرها به خرید و فروش انواع AltCoin رغبت بیشتری پیدا خواهند کرد.

همان‌طور که فصل‌ها در دنیای واقعی 90 روزه هستند، سیزن‌های ارز دیجیتال نیز نود روزه در نظر گرفته می‌شوند. بر همین اساس اگر 75% از 50 آلت کوین پرفروش بازار کریپتوکارنسی در یک دوره نود روزه عملکرد ویژه‌تری نسبت به بیت کوین داشته باشند، در بازه زمانی آلت سیزن قرارگرفته‌ایم. در سوی مقابل و مطابق نظر کارشناسان، اگر 75% آلت کوین‌های مطرح، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رمزارز BTC ارائه کنند، به وضعیت بیت سیزن ورود داشته‌ایم؛ بنابراین عاقلانه است که معامله‌گران در این دوره زمانی، به خرید و فروش بیت کوین روی بیاورند.

راه‌های تشخیص آغاز بیت سیزن

با توجه به رتبه اول بیت کوین در حجم معاملات، قیمت و محبوبیت بازارهای کریپتوکارنسی، تشخیص قرارگیری در فصل بیت کوین، بسیار پراهمیت است تا معامله‌گران بتوانند با خرید و فروش به‌موقع این رمزارز، سودهای ویژه‌ای را نصیب خود نمایند. به‌طورکلی باید بدانید که نحوه تشخیص بیت سیزن، مبتنی بر پارامترهای معینی نیست؛ اما معمولاً برای تشخیص این بازه زمانی 90 روزه و پرسود، از روش‌های زیر بهره گرفته می‌شود:

عملکرد نامطلوب آلت کوین‌های مطرح حوزه کریپتوکارنسی
زیاد شدن دامیننس رمزارز BTC
بهره‌گیری از ابزارهای تحلیل شاخص پلتفرم‌های تحلیلی.

در ادامه به تحلیل برخی از پارامترهای فوق خواهیم پرداخت.

عملکرد نامطلوب عمده آلت کوین‌های مطرح

عملکرد نامطلوب اکثر آلت کوین‌های مطرح، می‌تواند به 2 عامل اصلی نسبت داده باشد. اول آن‌که قیمت آن‌ها با افت زیادی روبه‌رو شوند؛ و دوم آن‌که روند نزولی شدیدتری نسبت به بیت کوین را تجربه کنند. برای تشخیص زمان آغاز بیت سیزن، شناخت آلت کوین‌های شاخص نیز بسیار مؤثر خواهد بود؛ به‌عنوان‌مثال رمزارز اتریوم پس از بیت کوین، بیشترین میزان معاملات، نرخ قیمتی و تقاضا را به نام خود ثبت نموده است. هرگاه که کاهش شدید قیمت اتر (به‌عنوان پرچم‌دار آلت کوین‌ها) در بازار مشاهده شود، به‌احتمال زیاد شرایط برای ورود به فصل BTC مهیا خواهد بود؛ بنابراین تریدرها با چرخشی کامل، معاملات خود را از روی اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها، به سمت‌وسوی ترید رمزارز BTC هدایت می‌کنند تا سودآوری مناسبی را تجربه نمایند.

افزایش نرخ تسلط بیت کوین روی بازار کریپتوکارنسی

هرگاه دامیننس بیت کوین یا همان نرخ تسلط رمزارز BTC روی بازارهای کریپتوکارنسی افزایش یابد، احتمالاً دوره بیت سیزن آغازشده است. به خاطر داشته باشید که دامیننس بیت کوین، تنها روی عملکرد مثبت قیمتی این رمزارز محبوب متمرکز نخواهد بود؛ بلکه فاکتورهای مختلف زیر را برای تشخیص میزان تسلط BTC روی بازارهای مالی غیرمتمرکز، مورد تحلیل قرار می‌دهد:

بررسی کمّی (تعدادی) معاملات انجام‌گرفته در رابطه با BTC
تعداد خریداران
تعداد فروشندگان؛ که غالباً در فصل بیت کوین، تعداد فروش‌ها کمتر از تعداد خریدها خواهد بود.
تعداد هولدرها؛ که به افرادی اشاره دارد که استراتژی‌های HOLD را در بازار اجرایی نموده و دید بلندمدتی به نگهداری رمزارزها دارند.

اگر تمامی شاخص‌های عنوان‌شده در وضعیت برتری قرار داشته باشند، بدین معنی است که در دوره فعلی، تسلط بیت کوین روی بازار، بیشتر از آلت کوین‌ها خواهد بود.

تشخیص بیت سیزن با ابزارهای تحلیل شاخص پلتفرم‌های تحلیلی

معامله‌گران حرفه‌ای با استفاده از انواع پلتفرم‌ها و سایت‌های معتبر تحلیلی، غالباً به بررسی وضعیت بازارها و روند صعودی و نزولی انواع رمزارزها می‌پردازند. یکی از این ابزارهای مهم، معتبر و کاربردی، سایت بلاک‌چین سنتر خواهد بود؛ بدین‌صورت که کاربران با رجوع به این سایت، می‌توانند از طیف گسترده‌ای از امکانات تحلیلی استفاده نموده و با بررسی نرخ ارزش BTC و دیگر آلت کوین‌ها و دامنه تغییرات قیمتی آن‌ها، زمان ورود به فصل‌های بیت کوین و یا AltCoin را تشخیص می‌دهند.

خرید بیت کوین به‌صورت ریالی

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کاربران در صرافی‌های بزرگ جهانی، امکان خرید ریالی بیت کوین‌ها را نخواهند داشت؛ همچنین با توجه به پیروی از تحریم‌های جهانی مالی علیه ایران، بسیاری از همین صرافی‌های مطرح جهان، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی معذور هستند. بر همین اساس، طیف گسترده‌ای از معامله‌گران ایرانی با عضویت در پلتفرم‌های مطرح داخلی نظیر صرافی ارز دیجیتال والکس، علاوه بر راحت بودن در انجام فرآیندهای ثبت‌نام و احراز هویت، با ورود به فصل بیت کوین، امکان خرید این رمزارزهای محبوب را به‌صورت ریالی خواهند داشت؛ چنان‌که با استفاده از کارت‌بانکی خود، به‌راحتی می‌توانید کیف پول دیجیتال والکس خود را شارژ نموده و خرید بیش از 120 رمزارز موجود در این پلتفرم را در دستور کار خود قرار دهید.

صرافی ارز دیجیتال والکس به لطف ارائه خدماتی نظیر بات هوشمند تریدر، امکانات تحلیلی متعدد، تعیین حد سود و زیان، گزارش دهی دقیق معاملات، عمق بازار مناسب، سپرهای امنیتی مدرن، کیف پول دیجیتال از نوع سرد و...، امروزه از محبوبیت خاصی میان تریدرهای ایرانی برخوردار است. بااین‌حال شدیداً توصیه می‌کنیم بدون طی کردن دوره‌های آموزشی متعدد، به‌هیچ‌عنوان به خرید و فروش در دنیای پر نوسان کریپتوکارنسی اقدام نکنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد