اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا مدعی حمله پیش‌دستانه به اهداف موشکی در غرب یمن شد

سنت‌کام بامداد شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد به سه سکوی موشکی آماده پرتاب انصارالله در غرب یمن حمله کرده است.

به گزارش سایت طلا، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنت‌کام) بامداد شنبه مدعی شد حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه سه سکوی موشکی آماده پرتاب انصارالله در استان الحدیده یمن انجام داده است.

سنت‌کام در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی این سازمان در ایکس (توییتر سابق) منتشر شده ادعا کرده است: «روز ۱۹ ژانویه، حدود ساعت ۱۸:۴۵ (به وقت صنعا) ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا حملاتی را علیه سه موشک ضد کشتی‌ حوثی‌ها که به سمت جنوب دریای سیاه نشانه‌گیری شده و آماده پرتاب بودند انجام داد.»

سنت‌کام مدعی شد که تشخیص نیروهای آمریکایی این بود که موشک‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه به شمار می‌روند و بنابراین آنها را «برای دفاع از خود» منهدم کردند.

شبکه «المسیره»، شامگاه جمعه حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن را اعلام کرده و گزارش داده بود: «آمریکا و انگلیس در تجاوزی جدید طی دو حمله هوایی منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار داده‌اند.»

آمریکا و انگلیس پیش‌تر از آن نیز در اقدامی مشابه مواضع ارتش یمن را در نقاط مختلفی از این کشور مورد حمله قرار داده بودند که نیروهای مسلح یمن با حمله به شناورهای آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد