اونس طلا2330.62
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

بازگشت دوباره قیمت طلا به روند صعودی

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را کاهش دهد تا از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اگرچه این امر ممکن است در کوتاه‌مدت به قیمت طلا آسیب برساند، اما در بلندمدت می‌تواند به حمایت از بازار سهام و رشد اقتصادی کمک کند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا روز گذشته 1.3 درصد از ارزش خود را از دست و بیشترین کاهش یک روزه از 4 دسامبر 2023 را ثبت کرد.

امید به کاهش نرخ بهره آمریکا به دنبال سخنان یک مقام پولی بانک مرکزی آمریکا سبب شد تا قیمت طلا در روز گذشته با کاهش چشمگیری روبه رو شود و به قیمت ۲۰۰۱ دلار که پایین‌ترین میزان از ۱۳ دسامبر است سقوط کند.

پس از رالی نزولی 26 دلاری انس در روز گذشته، قیمت مجددا روی خط روند صعودی خود قرار گرفته است.

قیمت طلا امروز، پنجشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت اما با کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ پس از اظهارات تند مقامات بانک مرکزی و داده‌های قوی، نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود باقی ماند.

قیمت هر اونسی طلا در معاملات امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 2011 دلار رسید .

دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت که باعث شد طلای با قیمت دلار برای دارندگان ارز خارجی ارزان‌تر شود. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «بازارها احتمال می‌دهند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در پایان سه ماهه نخست امسال آغاز کند و اکنون آنها پس از اظهارنظرهای تند برخی از اعضای فدرال رزرو کمی تردید کرده‌اند.»

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را کاهش دهد تا از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اگرچه این امر ممکن است در کوتاه‌مدت به قیمت طلا آسیب برساند، اما در بلندمدت می‌تواند به حمایت از بازار سهام و رشد اقتصادی کمک کند.

خرده فروشی ایالات‌متحده در دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و اقتصاد را در سال جدید ثابت نگه داشت.

فایننشال تایمز گزارش داد، اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهند، تورم را می‌توان دید و هشدار داد که نزول تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی احتمالاً در ماه‌های آینده کند می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. نرخ تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده بریتانیا برای اولین‌بار در ۱۰ ماه گذشته در دسامبر افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۲.۶۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۸۵.۳۸ دلار رسید و پالادیوم ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶.۵۴ دلار رسید.

تاجران اکنون 63 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش یابد، در حالی‌که قبل از سخنان والر این رقم 73 درصد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد