اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نرخ بیکاری در پاییز امسال به پایین‌ترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال به پایین‌ترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید که در این بازه زمانی، کم‌نظیر است.

به گزارش سایت طلا،محمود کریمی بیرانوند روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار استان اصفهان افزود: امروز اشتغال و مسکن از مهمترین اولویت‌های قطعی و اصلی مجموعه حاکمیت کشور است.

وی تاکید کرد: اشتغال دغدغه کلیدی حاکمیت، دولت و مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که بطور مستقیم با این وزارتخانه ارتباط دارد.

کریمی بیرانوند با بیان‌اینکه تکلیف قطعی ما کمک به حوزه اشتغال است، اضافه کرد: امروز با مسأله بیکاری دانش‌آموختگان مواجهیم که باید برای رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: باید پیشرفت ها و اقدامات انجام شده را به جامعه مخاطب ارائه دهیم و بهترین راه در این زمینه «جهاد تبیین» است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی بسیاری در ۴۰ ساله گذشته بویژه در ۲.۵ سال گذشته و در دولت سیزدهم اتفاق افتاده که بی‌سابقه است.

کریمی بیرانوند همچنین گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در قلب‌ها نفوذ پیدا کرده و جبهه کُفر در بدترین و ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید برای افزایش مشارکت در انتخابات بکوشیم و با قدرت پیشرفت‌های کشور و عمق نفوذ انقلاب را برای مردم بیان کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مجموعه وزارت کار نقش مستقیم و بسیار مهمی در جلب رضایت مردم از انقلاب دارد و اصل نخست در رضایتمندی نیز مردم‌داری و رسیدگی به مشکلات آنهاست.

به گزارش سایت طلا، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار استان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان برگزار شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خراسان‌ شمالی نیز با اعلام روند نزولی نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گفته بود: این رقم در پاییز امسال به ۷.۶ درصد رسید.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در دولت سیزدهم مسیر رو به رشد داشته بطوری که از تابستان ۱۴۰۰ تا ۹ ماه امسال، بازار کار در استان‌ها روبه رشد بوده است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی هم با نیم درصد افزایش به ۴۱.۵ درصد رسید و میزان جمعیت شاغل و جمعیت فعال نیز افزایش یافته است.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: میزان ورودی به بازار کار پاییز امسال ۶۱۲ هزار نفر ثبت شد و این رقم از تابستان سال ۱۴۰۰ تا پاییز امسال روند مثبت و صعودی داشته و بصورت پلکانی افزایش یافته است.

کریمی بیرانوند گفت: همچنین خالص اشتغال هر فصل در کشور از تابستان ۱۴۰۰ تا ۹ ماه امسال روند صعودی و مثبت داشته بطوری که بر اساس گزارش مرکز آمار در سه فصل اول سال، خالص اشتغال بیش از ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: اکنون ۸.۱ درصد از جمعیت شاغل کشور اشتغال ناقص دارند به این معنا که این افراد کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار دارند که البته تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم، این وضعیت بهبود یابد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد