اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال عقب نشینی دوباره قیمت سکه در معاملات امروز

در معاملات پشت خطی قیمت سکه در حدود ۳۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر سکه مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

به گزارش سایت طلا، قیمت سکه امامی در معاملات روز سه‌شنبه دو نرخی شد. در حالی که سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی را ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرده بود برخی از معامله‌گران در بازار آزاد مدعی بودند که این فلز گران بهای داخلی دیروز با ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

نکته مهم بازار این است که در حال حاضر معامله‌گران منتظر حراج طلا در مرکز مبادله هستند‌. طبق خبرهای منتشر شده قرار است از امروز چهارشنبه معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ایران آغاز شود. سه روز قبل بود که محمدرضا فرزین از ضرب و عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی به بازار خبر داد و اعلام کرد توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. معامله گران در حال حاضر به دنبال پاسخ این سوال هستند که شمش طلا در مرکز مبادله با چه نرخِ دلاری به فروش خواهد رسید؟

بررسی قیمت اونس طلا هم حکایت از آن دارد که روز گذشته در محدوده منفی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و با از دست دادن حدود ۰.۸ درصد از ارزش خود از قیمت ۲۰۵۶ دلار به ۲۰۳۹ دلار عقب‌نشینی کرد و همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. تا جایی که در زمان تدوین این گزارش قیمت طلای جهانی تا ۲۰۲۵ دلار پایین‌امده بود. اما چه اتفاقی افتاده که قیمت اونس طلا ریزش قابل توجهی ر ا ثبت کرد؟

فعالان اقتصادی می‌گویند شاخص دلار امیدوار است تا در روزهای آینده و سخنرانی برخی از مقامات کمیته باز فدرال رزرو در خصوص مسیریابی جدید سیاست‌های پولی، بار دیگر روند صعودی به خود گیرد. این امر در صورتی امکان‌پذیر است که کمیته بانک مرکزی به این نتیجه برسد که در جهت مهار تورم باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

اما چرا این امید وجود دارد؟ در خصوص این بحث برخی از تحلیلگران با استناد به داده‌های تورمی ایالات متحده اعلام کردند که شیب صعودی شاخص قیمت مصرف‌کننده سبب نگرانی کارشناسان این حوزه از بازگشت تورم به سطح هدف شده است.

بر این اساس شاخص دلار در روز گذشته بار دیگر حمایت کانال ۱۰۳ واحدی را به دست آورد و در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه به وقت تهران رقمی معادل ۱۰۳.۱۶ را به ثبت رساند. قابل ذکر است که چشم‌انداز بلندمدت طلا همچنان صعودی است و نوسانات پیش‌رو تنش‌های کوتاه‌مدت بازار طلا به شمار می‌رود که با سخنرانی مقامات فدرال رزرو و کناره‌گیری آنها از تشدید سیاست‌های پولی انقباضی پایان می‌یابند.

در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه در حدود ۳۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و از طرف دیگر اگر سکه به ریزش طلا واکنش نشان دهید و پایین مرز ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد احتمال عقب نشینی تدریجی تا ابتدای کانال ۳۱ میلیون تومان وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد