اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای رسانه‌های آمریکایی در مورد تصمیم احتمالی بایدن درباره انصارالله یمن

رسانه‌های آمریکا به نقل از مسئولان آگاه این کشور مدعی شدند که دولت بایدن قصد دارد جنبش انصارالله یمن را به دلیل حمایت‌های خود از غزه در برابر رژیم اسرائیل در لیست سیاه قرار دهد.

به گزارش سایت طلا ، وب سایت پولیتیکو به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن مجددا نام جنبش انصارالله یمن را در لیست تروریستی خود قرار خواهد داد.

بنا به این ادعا، این تصمیم به دلیل عملیات‌های اخیر این جنبش علیه کشتی‌های رژیم اسرائیل و منابع صهیونیست‌ها در دریای سرخ گرفته خواهد شد.

همزمان خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «فایننشال‌تایمز» نیز در خبری مشابه گزارش دادند که احتمال دارد آمریکا انصارالله یمن را به دلیل تداوم عملیات تلافی‌جویانه علیه کشتی‌های رژیم اسرائیل در دریای سرخ، تروریستی اعلام کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در اواخر سال 2020 قبل از تحویل کاخ سفید در ماه ژانویه، در حمایت از عربستان سعودی و سنگ‌اندازی در مسیر دولت جدید آمریکا، جنبش انصارالله را در لیست تروریستی قرار داد و دولت بایدن بعد از استقرار در کاخ سفید ماه دوم سال 2021 انصارالله را از این لیست خارج کرد.

جنبش انصارالله یمن از سال 2015 که دولت وابسته به ریاض فراری شد، با سایر احزاب و گروه‌های سیاسی یمن دولت نجات ملی را تشکیل داد و این دولت طی هشت سال تجاوز نظامی ائتلاف عربستان سعودی به یمن مقاومت کرد و ریاض برخلاف ادعاهایش نتوانست این دولت را ساقط و دولت مستعفی را بر سر کار بیاورد.

با شروع جنگ علیه غزه که امروز وارد یکصد و سومین روز شده است، ارتش یمن اعلام کرد که در حمایت از غزه، کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های غیر اسرائیلی که برای تل‌آویو کار می‌کنند را هدف قرار خواهد داد مگر اینکه جنگ علیه غزه تمام و محاصره بی‌سابقه این منطقه شکسته شود.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه گذشته در حمله مشترکی در حمایت از رژیم اسرائیل به اهدافی در چند استان یمن حمله موشکی کردند. طی روزهای اخیر تنش در دریای سرخ افزایش یافته است و دولت نجات ملی یمن بر تداوم عملیات تلافی‌جویانه خود تأکید کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد