اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

حادثه دریایی در سواحل عدن و صدای انفجار در شهر الحدیده یمن

درحالی که برخی رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در شهر الحدیده در غرب یمن خبر دادند، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رسانه های عربی، سازمان تجارت دریایی تأکید کرد: گزارشی درباره وقوع یک حادثه در مسافت ۹۵ مایلی جنوب شرق عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد: صدای یک انفجار شهر بندری الحدیده در سواحل دریای سرخ را لرزاند.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس با همراهی هشت کشور دیگر، پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد