اونس طلا2337.71
مظنه14,821,000
18 گرم3,421,400
ارزش سکه33,391,713
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000
گزارش آگهی

معرفی فرودگاه کیش و خرید بلیط هواپیما در آن

جزیره کیش، یکی از زیباترین نقاط گردشگری در ایران است و به‌جرئت باید آن را قطب توریسم کشور دانست.

جزیره کیش، یکی از زیباترین نقاط گردشگری در ایران است و به‌جرئت باید آن را قطب توریسم کشور دانست. به همین تناسب، فرودگاه کیش نیز که در سال ۱۳۵۶ ساخته شد، جذابیت خاص خود را دارد. این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی را پوشش داده و به‌عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور، شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم نگاهی کوتاه به فرودگاه کیش داشته باشیم. از آن جایی که همیشه ممکن است بخواهید با خرید بلیط هواپیما به مقصد جزیره کیش، سفری به این نقطه دیدنی از کشور داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید.

فرودگاه کیش

همان‌طور که اشاره کردیم فرودگاه کیش در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد. البته پروازهای خارجی در آن از سال ۱۳۷۳ شروع شدند و اکنون نیز این فرودگاه، به‌عنوان یکی از فرودگاه‌های فعال در کشور، محسوب می‌شود.

فرودگاه جزیره کیش، چهار ترمینال دارد که مساحت ترمینال‌های داخلی آن، ۹۵۰۰ مترمربع بوده و ترمینال‌های خارجی آن، به‌اندازه ۴۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. این فرودگاه دارای دو باند موازی است که طول آن‌ها به ۳۶۵۰ متر می‌رسد و پهنایی معادل ۴۵ متر دارند.

برای پروازهای داخلی در فرودگاه کیش و خرید بلیط هواپیما به مبدأ و مقصد شهرهای ایران، یک ترمینال اختصاصی در نظر گرفته شده است و پروازهای خارجی نیز دو ترمینال، مجزا دارند. ترمینال شماره یک، برای پروازهای خروجی و همین‌طور ترمینال شماره دو، برای پروازهای ورودی خارجی، در نظر گرفته شده‌اند.

پروازهای داخلی از فرودگاه کیش

از جمله شهرهایی که از طریق فرودگاه کیش، پرواز رفت‌وبرگشت دارند؛ می‌توان به تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج اشاره کرد. به طور مثال بلیط کیش تهران ، از مبدأ فرودگاه کیش، به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران، پرواز خواهد داشت.

پروازهای خارجی از فرودگاه کیش

همین‌طور پروازهای خارجی چون دبی، مسقط و... نیز از فرودگاه کیش، پشتیبانی می‌شوند. با این حساب اگر بخواهید خرید بلیط هواپیما از کیش به دبی را انجام دهید، پرواز مستقیم از فرودگاه کیش به فرودگاه کشور دبی، خواهید داشت.

شرکت‌های هواپیمایی حاضر در فرودگاه کیش

شرکت‌های هواپیمایی مختلفی پروازهای خود را از طریق فرودگاه کیش، انجام می‌دهند که از جمله کیش ایر، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آتا، هواپیمایی کاسپین، ایران ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کارون، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی معراج، هواپیمایی قشم، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی تابان و هواپیمایی زاگرس هستند. به‌این‌ترتیب برای خرید بلیط هواپیما، شما به‌راحتی می‌توانید از فرودگاه کیش به مقصد شهرهای مختلف یا برعکس، از هر یک از این شرکت‌های هواپیمایی، اقدام کنید.

امکانات و تجهیزات در فرودگاه کیش

در فرودگاه کیش، به‌عنوان یک فرودگاه بین‌المللی، امکانات و تجهیزات مختلفی در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می‌توان به شعب بانک ملی در فرودگاه و همین‌طور دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های مختلف دی، سرمایه، شهر، ملت، صادرات، کشاورزی، سپه، سامان، تجارت و... اشاره کرد. همین‌طور شرکت‌های هواپیمایی مختلف در این فرودگاه دفاتر اختصاصی دارند.

برای شرایط اورژانسی نیز یک بخش خدمات پزشکی در بخش ترمینال ورودی پروازهای داخلی فرودگاه قرار گرفته که به شکل شبانه‌روزی، سرویس خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند. به‌علاوه یک آمبولانس نیز همیشه در این قسمت آماده است تا در صورت نیاز بتواند بیمار را در کم‌ترین زمان به نزدیک‌ترین بیمارستان جزیره، برساند.

فرودگاه کیش، سه عدد پارکینگ بزرگ برای مسافران دارد و شما به‌راحتی می‌توانید خودروی شخصی خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید. به جز آن سیستم تاکسیرانی در فرودگاه کیش، کاملاً قوی و سازماندهی شده بوده و چیزی نزدیک به ۷۰۰ دستگاه تاکسی در این فرودگاه فعال بوده و رفت‌وآمد مسافران را تسهیل کرده‌اند.

درصورتی‌که در سفر به جزیره کیش، قصد اجاره خودرو داشته باشید، همان موقع پس از رسیدن به فرودگاه، می‌توانید به دفتر اجاره خودرو فرودگاه رفته و اقدامات لازم را در بدو ورود خود به جزیره، انجام دهید.

به جز این‌ها، مطابق چیزی که انتظار می‌رود در فرودگاه کیش، رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد و شما اگر زمانی را به هر دلیلی در فرودگاه به انتظار می‌گذرانید، می‌توانید به سراغ این رستوران و کافی شاپ رفته و از منوی جذاب آن‌ها، غذای موردعلاقه خود را نوش جان کنید.

اطلاعات تماس فرودگاه کیش

اطلاعات تماس و دسترسی به فرودگاه کیش، به شرح زیر هستند:

آدرس فرودگاه کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی

مرکز تلفن: ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۰۱، ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۰۲، ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۰۳، ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۰۴
تلفن دفتر مدیرکل فرودگاه: ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۸۵
نمابر دفتر مدیرکل فرودگاه: ۰۷۶۴۴۴۸۵۵۷۶
کد پستی: 63355-79419
اطلاعات پرواز: ۱۹۹

خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ

درصورتی‌که قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد جزیره کیش یا از جزیره به مقصدی دیگر را دارید، به‌راحتی می‌توانید از طریق اسنپ تریپ اقدام کرده و تمامی پروازهای موجود برای زمان موردنظر خود را بررسی کنید. به‌این‌ترتیب، بهترین پرواز را انتخاب کرده و نسبت به خرید اینترنتی آن از اسنپ تریپ، اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به مشخصات و امکانات فرودگاه بین‌المللی جزیره کیش داشتیم و دیدیم که پرواز به مقصد و مبدأ چه شهرهایی را پشتیبانی می‌کند. همین‌طور اطلاعات تماس و دسترسی به فرودگاه را نیز مرور کردیم. شما نیز اگر تابه‌حال سفر به کیش داشته و بازدید از فرودگاه این شهر را تجربه کرده‌اید، حتماً نظرات مثبت و منفی خود را با ما و دیگر کاربران ما، به بحث و اشتراک بگذارید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد