اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

خبر مهم یک مقام دولتی از تغییر سهمیه سوخت

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان" برنامه‌ای برای تغییر سهمیه ناوگان عمومی برون‌شهری نداریم"گفت:‌ سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سایت طلا، سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان" برنامه‌ای برای تغییر سهمیه ناوگان عمومی برون‌شهری نداریم"گفت:‌ سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا احمدی فینی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اظهار کرد: ناوگان باری عمومی جاده‌ای کشور شامل ۴۱۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان ۱۹.

۸۴ سال و تعداد ناوگان مسافری اتوبوس نیز ۱۴ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۴.۴۷ سال، مینی‌بوس ۲۹ هزار دستگاه با متوسط عمر ۲۸.۰۶ سال و سواری کرایه ۳۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۲.۷ سال است.

وی با اشاره به سن ناوگان باری و مسافری از نظر فرسودگی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده و ۲۰۰هزار دستگاه نیز در سن مرز فرسودگی قرار دارند، افزود: در بخش مسافری ۵۵۰۰ اتوبوس، ۲۱ هزار مینی بوس و ۶۸۰۰ دستگاه سواری کرایه فرسوده در ناوگان مسافری وجود دارد که به ترتیب ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار مینی بوس و ۲۱ هزار سواری کرایه بین شهری نیز در سن مرز فرسودگی هستند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال تغییرات در سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در دستور کار دولت نیست.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت درباره واردات اتوبوس نیز گفت: به منظور انجام فرایند واردات اتوبوس این ستاد درصدد راه اندازی سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری برای ثبت نام متقاضیان و انجام اقدامات لازم جهت تخصیص ارز و حل مشکل سقف و سابقه برای واردکنندگان ناوگان حمل و نقل مسافری و نیز اعطای تسهیلات از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای متقاضیان بهره بردار ناوگان مسافری تولید داخل و نیز وارداتی است.

احمدی فینی اضافه کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وارداتی از سال ۱۴۰۰ تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو تعداد ۶۴۱۰ دستگاه در بخش نوسازی و ۱۳ هزار و ۸۲۲ دستگاه در بخش توسعه وارد کشور شده اند. در ادامه با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و طبق آمارهای واصله تا کنون در مجموع قریب به ۳۸ هزار دستگاه در حوزه ناوگان حمل و نقل باری نوسازی ناوگان انجام شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد