اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم برای سرمایه گذاران طلا ؛صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

در این دوره از رونق فصلی، این امکان وجود دارد که تا روز ولنتاین، طلا به 2 هزار و 175 دلار به ازای هر اونس برسد.

قیمت طلا در هفته نخست سال 2024 به‌طور مداوم بیش از 2 هزار دلار به ازای هر اونس بود، اما قیمت فلز زرد با نوسان همراه شد چراکه بازارها تلاش داشتند انتظارات خود از زمان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را با توجه به انتشار اطلاعات اقتصادی جدید،‌ تنظیم کنند.

به گزارش سایت طلا،پایین آمدن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جدید میلادی از قیمت دلار و اوراق و قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت کرده و قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14دلار کاهش به 2031 دلار رسید.

بسته شدن بازار ژاپن برای تعطیلات هم تجارت در آسیا را کاهش داده است.

شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافته و بهترین عملکرد خود را از ژوئیه 2023 ثبت کرده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از 4 درصد قرار دارد.

اطلاعات رسمی نشانه می‌دهد کارفرمایان آمریکایی کارگران بیشتری در ماه دسامبر نسبت به حد انتظار جذب کرده‌اند. اما موسسه مدیریت عرضه این کشور اعلام کرد رشد بخش خدمات آمریکا به طرز قابل توجهی در ماه گذشته میلادی آهسته شده است.

تازه‎‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو درباره قیمت طلا حاکی از آن است که نیمی از سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا در هفت روز آینده، روندی صعودی داشته باشد. این در حالیست که دو سوم تحلیل‌گران بازار، به یک رویکرد صعودی از قیمت طلا در کوتاه‌مدت روی آورده‌اند.

تحلیلگران فنی رویترز عقیده دارند قیمت طلا احتمالاً تا محدوده 2028 و 2035 دلار پایین می‌آید. سرمایه‌گذاران حالا منتظر گزارش تورم قیمت مصرف کننده آمریکا در روز پنج شنبه هستند تا مسیر تعیین نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص‌تر کند.

در این هفته، 9 تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی قیمت طلای کیتکو شرکت کردند. شش تحلیل‌گر (66 درصد)،‌ یک رویکرد صعودی نسبت به قیمت طلا در هفت روز آینده داشتند. تنها یک کارشناس (11 درصد) پیش‌بینی کرد که قیمت فلز زرد با افت همراه خواهد شد. دو کارشناس دیگر نیز (22 درصد) نسبت به قیمت این فلز گران‌بها خنثی بودند.

در همین حال، 301 سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و 149 نفر از آن‌ها (50 درصد) پیش‌بینی کردند قیمت فلز زرد در هفت روز آینده صعودی خواهد بود. همچنین 79 نفر (26 درصد) اعلام کردند قیمت طلا کاهشی خواهد بود. باقی پاسخ‌دهندگان (24 درصد) معتقد بودند قیمت این فلز گران‌بها در هفت روز آینده با تغییر همراه نخواهد شد.

قیمت نقره امروز با 0.73 درصد کاهش به 23 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.71 درصد کاهش 958 دلار و 38 سنت معامله می‌شود.

بر اساس ابزار CME FedWatch، فعالان بازار با احتمال ۶۴ درصد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند. خرید طلا در مصرف‌کننده اصلی هند از نظر فیزیکی، هفته گذشته افزایش یافت زیرا قیمت‌های داخلی از بالاترین رکورد کاهش یافت.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در سایت Forex.com اعلام کرده: «در حال حاضر در یک نقطه اصلی از مقاومت طولانی‌تر قیمت طلا قرار داریم. شکی ندارم که فلز زرد می‌تواند این مقاومت را در نقطه‌ای از سال جاری میلادی از میان بردارد، اما با توجه به اینکه انتظار می‌رود تورم هسته در سطح 4 درصد قرار بگیرد،‌ از زمان این اتفاق مطمئن نیستم.»

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، معتقد است: «گزارش بازار کار آمریکا برای بازار غیرقابل‌ انتظار بود،‌ اما به نظر می‌رسد طلا نسبت به این گزارش بی‌اعتنا بوده است. فدرال رزرو دوباره تغییر مسیر نخواهد داد، شاید فقط کمی کندتر از آنچه که بازار قبلا فکر می‌کرد، تا حدودی خوش‌بینانه حرکت می‌کند.»

«شان لوسک» تحلیلگر طلا نیز به سایت کیتکو اعلام کرده: «تنش نهفته در نبردهای خاورمیانه از قیمت طلا حمایت می‌کند. در این دوره از رونق فصلی، این امکان وجود دارد که تا روز ولنتاین، طلا به 2 هزار و 175 دلار به ازای هر اونس برسد.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد