اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

پیش بینی قیمت سکه /کاهش قیمت ادامه دارد؟

فعالان بازار می‌گویند این فلز گران بها در حال حاضر مرز مقاومتی 30 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. البته اگر طلا و دلار با سکه هم مسیر نشوند احتمالا سکه هم در سراشیبی خواهد افتاد و به سمت کف کانال ۳۰ میلیون تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،بازار ارز تهران در معاملات نقدی روز گذشته شاهد عقب نشینی نرخ دلار بود. همین اتفاق باعث شد قیمت سکه امامی هم ریزش ۳۰۰ هزارتومانی را ثبت کند و با ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شود.

نکته مهم در بازار سکه این بود که سایت اتحادیه طلا و جواهر دیروز قیمت‌ها را بالاتر از بازار نقدی اعلام کرد. نرخ سکه امامی در این سایت تقریبا ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر از قیمت بازار نوشته شده بود.

برخی دیگر از کارشناسان حمایت‌های بانک مرکزی از پول ملی را عامل افت قیمت دلار و سکه می‌دانند. برخی از فعالان کف بازار معتقدند که در زمان برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار، بانک مرکزی با تزریق‌های ارزی خود طرف عرضه را تقویت کرده و نرخ را به حالت تعادلی بازمی‌گرداند.

درصورت صحت این موضوع می‌توان گفت که نهاد بازارساز با تکیه بر ذخایر ارزی کشور در حال کنترل بازار ارز است. در ماه‌های اخیر اخبار متعددی در رابطه با افزایش صادرات نفت منتشر شد که در نتیجه این اخبار تحلیلگران وضع درآمد‌های ارزی کشور را بهتر از سال‌های اخیر اعلام کردند.

البته در هفته‌های اخیر خبری مبنی بر کاهش فروش نفت به چین نیز منتشر شد که روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین این مطلب را تکذیب کرد و از صادرات حداکثری نفت سخن گفت.

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار ارز و سکه درحال تخلیه هیجانات هفته قبل است و امکان اصلاح بیشتر در بازار وجود دارد. اما برخی هم می‌گویند در صورت حفظ حمایت‌های بازار ارز و سکه، قیمت‌ها وارد دامنه نوسان جدید خواهد شد.

فعالان بازار می‌گویند این فلز گران‌بها در حال حاضر مرز مقاومتی 30 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. البته اگر طلا و دلار با سکه هم مسیر نشوند احتمالا سکه هم در سراشیبی خواهد افتاد و به سمت کف کانال ۳۰ میلیون تومان عقب نشینی خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد