اونس طلا2313.6
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

واکنش هنیه به سفر بلینکن به منطقه

رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه اعلام کرد که امیدواریم بلینکن از اشتباهات واشنگتن در جنگ غزه درس گرفته باشد و تا زمانی که ملت فلسطین به آزادی نرسند و کشور مستقل خود را تشکیل ندهند نمی‌توان به هیچ ثبات و امنیتی رسید.

به گزارش سایت طلا،«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در سخنانی در واکنش به سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به منطقه اعلام کرد، امیدواریم بلینکن در سفر خود به منطقه برای توقف جنگ در غزه در راستای پایان دادن به اشغالگری تلاش کند.

هنیه تاکید کرد، امیدواریم بلینکن از 3 ماه گذشته درس عبرت گرفته باشد و به اشتباهات واشنگتن در حمایت از رژیم اشغالگر پی ببرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، همچنین امیدواریم مقامات کشورهای عربی و اسلامی که با بلینکن دیدار می‌کنند به واشنگتن تاکید کنند که ثبات منطقه ما مرتبط با مسئله فلسطین است.

وی در پایان گفت، تا زمانی که ملت فلسطین آزادی خود را به دست نیاورد و کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تشکیل نشود امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت و با قتل‌عام و کشتارها نمی‌توان امنیت و ثبات ایجاد کرد.

بر اساس اطلاعیه رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده ،آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر یک هفته‌ای خود، علاوه بر ترکیه، به یونان، عمان، اردن، قطر، ابوظبی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و سرزمین‌های اشغالی، سفر می‌کند.

دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شده که اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه، تضمین آزادی همه گروگان‌های باقی مانده (اسرای صهیونیستی)، تعهد به تسهیل افزایش و ارائه مستمر کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان غزه و از سرگیری خدمات ضروری، اطمینان از عدم کوچ اجباری فلسطینیان، بحث درباره مکانیسم‌ های فوری برای توقف خشونت، کاهش تنش‌های منطقه‌‌ای، مقابله با تحرکات یمنی‌ها در دریای سرخ و اجتناب از تشدید تنش در لبنان، مهمترین محور گفتگوهای بلینکن در دیدار با دیپلمات‌های منطقه خواهد بود.

این درحالی است که آمریکا از روز اول جنگ غزه تاکنون نه تنها در همه سطوح از جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان حمایت کرده بلکه مسئول اصلی این جنایات بوده و مستقیما در کشتار مردم غزه نقش دارد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد