اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی جدید تحلیل‌گران ؛ صعود قیمت طلا حتمی است

طلا اولین افزایش قیمت سالانه خود را از 2020 تجربه کرد.تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود

به گزارش سایت طلا،سرمایه‌گذاران طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا در سال آینده بی‌سابقه باشد.

فلزات ارزشمند در سال ۲۰۲۳، عملکرد نسبتا خوبی داشتند که با توجه به اقدام بانک مرکزی آمریکا در بالا بردن نرخ‌های بهره، تعجب آور بود. بهای اونس طلا برای تحویل فوری، ۱۳.۶ درصد و نقره ۱.۴ درصد افزایش یافت.

دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال آمریکا در 2024 قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود و دورنمای سیاست‌های پولی این کشور را مشخص‌تر کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 12 دلار افزایش به 2075 دلار رسید

همچنان پیش‌بینی می‌شود طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح 2017 دلار باقی بماند.

امید به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و باعث 13 درصد افزایش قیمت این فلز گرانبها در 2023 شده است. طلا اولین افزایش قیمت سالانه خود را از 2020 تجربه کرد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و جزئیات بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی ارائه دهد.

بازارها در حال حاضر 83 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران فنی رویترز عقیده دارند قیمت طلا به سطح 2062 دلار در هر اونس می‌رسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.56 درصد افزایش به 24 دلار و 22 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.16 درصدی، 990 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی دسامبر نیز در این هفته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

شاخص دلار آمریکا پس از ثبت اولین زیان سالانه خود از سال ۲۰۲۰ در اولین روز معاملاتی سال ثابت بود.

انتظار می‌رود که دلار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در برابر اکثر ارزهای خارجی قوی باقی بماند اما اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، در نهایت کاهش خواهد یافت.

طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست،بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد: دارایی‌های آن ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۸۸۰.۵۵ تن به ۸۷۹.۱۱ تن در روز جمعه رسید.

طبق گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود پیش بینی کرد که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی تر، پس از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ، می‌تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد