اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مقررات ورورد و خروج طلا از کشور به صورت مسافری

برای ورود و خروج طلا در تمام کشورها، قوانین مشخصی وجود دارد و شما باید پیش از سفر به آن کشورها در ارتباط با میزان وزن مجاز حمل طلا و جواهر آگاهی کامل داشته باشید تا در فرودگاه با مشکلات مختلفی رو به رو نشوید.

هواپیما یکی از سریع‌ترین و حتی ایمن‌ترین شیوه‌های حمل باز و مسافر در جهان است. پوشش مسیرهای متنوع داخلی و خارجی و امکانات متنوع و طرح بالا از مزایای سفر با هواپیما به‌شمار می‌آید. در طول مسافرت‌های هواپیمایی به نکات متعددی باید توجه داشته باشیم که یکی از آن‌ها قوانین حمل بار و وسایل همراه مسافر است. یکی از این وسایل، جواهرات، سنگ‌های قیمتی و فلزاتی مانند طلا و نقره است که در هرکشوری برای حمل آن‌ها با هواپیما قوانینی وجود دارد.برای ورود و خروج طلا در تمام کشورها، قوانین مشخصی وجود دارد و شما باید پیش از سفر به آن کشورها در ارتباط با میزان وزن مجاز حمل طلا و جواهر آگاهی کامل داشته باشید تا در فرودگاه با مشکلات مختلفی رو به رو نشوید.

قوانین ورورد و خروج طلا با هواپیما

خروج فلزات گران بها به صورت شمش، استاندارد ذوب شده خام و سکه از کشور به هر نحو ممنوع است.

خروج ظروف و مصنوعات نقره ( بجز زیورآلات) توسط مسافر و حداکثر تا میزان سه کیلوگرم مجاز است، مشروط بر اینکه اشیا مذکور در زمره آثار فرهنگی و تاریخی محسوب نشود.

خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم مجاز خواهد بود.

چنانچه زیورآلات مورد بحث مزین به سنگ های گران بها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و.. باشد، نباید وزن نگین های منصوب به آن ها در مجموع از یک قیراط تجاوز کند.

ورود فلزات گران‌بها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چهار چوب قانون امور گمرگی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلا مانع است.

ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند،دستبند،گوشواره،انگشتری، النگو و غیره برای مصارف شخصی به صورت واحد ( از هر کدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو شش عدد) در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم بدون سود، عوارض گمرکی و مالیات مجاز است.

چطور جواهرات و زیورآلات گران‌بها را در هواپیما حمل کنیم؟

یکی از دغدغه‌های مسافران هواپیما این است که چطور این زیورآلات را حمل کنیم. بهتر است بدانید که گیت ورودی فرودگاه‌ها نسبت به قطعات بزرگ و درشت زیورآلات حساس هستند و این امر دست کم باعث می‌شود کمی برای توضیحات و نشان دادن آن‌ها معطل شوید. بنابراین بهتر از بین زیورآلات خود برای مسافرت هوایی، از زیورآلات ظریف‌تر استفاده کنید.

بسیاری از کسانی که یک سفر هوایی در پیش دارند همچنین مردد هستند که بهتر است در زمان حمل نقره در فرودگاه یا حمل انواع مصنوعات طلا، آن‌ها را در چمدان بگذارند و به قسمت بار بفرستند، آن‌ها را در کیف همراه خود قرار دهند و به محوطه مسافران بیاورند یا آن‌ها را مانند مواقع استفاده بپوشند و با خود حمل کنند؟

در این زمینه باید بدانید که بهترین وضعیت از نظر ایمنی جواهرات، مصنوعات طلا، نقره و پلاتین و مانند آن‌ها این است که آن‌ها در یک کیف کوچک جواهرات بگذارید و آن کیف را نیز در یک کیف دستی مناسب و قابل اطمینان قرار دهید و در طول سفر آن را با خود حمل کنید. دلیل این توصیه این است که وقتی جواهرات خود را مانند زمان استفاده می‌پوشید و آن‌ها دیده می‌شوند، این امکان وجود دارد که توجه افراد ناشناس و سارقان احتمالی به شما جلب شود. همچنین اگر اشیا قیمتی و جواهرات خود در چمدان قرار دهید و به قسمت بار هواپیما بفرستید باید به یاد داشته باشید که همواره امکان گم شدن چمدان مسافران وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد