اونس طلا2337.71
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

صعود قدرتمند قیمت طلا / گرانی ادامه دارد ؟

قیمت طلا پس از دریافت مجوز از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه گذشته که انتظارات نرخ پایین‌تر قیمت‌گذاری شده بازارها را تایید می‌کند، در هفته جدید افزایش یافته است.

خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس سال آینده میلادی ارزش دلار و اوراق بهره خزانه‌داری این کشور را پایین آورده و از قیمت طلا در روز سه‌شنبه حمایت کرده است.

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز که به دلیل تعطیلی‌ها کاهش یافته بود، افزایش یافت، زیرا دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه به دلیل چشم‌انداز رو به رشد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل مارس سال آینده تضعیف شدند.

از طرفی تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار افزایش به 2062 دلار رسید

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا احتمالاً تا 2080 دلار افزایش می‌یابد.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت قیمت طلا پس از دریافت مجوز از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه گذشته که انتظارات نرخ پایین‌تر قیمت‌گذاری شده بازارها را تایید می‌کند، در هفته جدید افزایش یافته است.

داده‌های روز جمعه نشان داد که قیمت‌های ایالات‌متحده در ماه نوامبر برای اولین بار در بیش از ۳.۵ سال گذشته کاهش یافت و افزایش سالانه تورم را به زیر ۳ درصد رساند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران اکنون با احتمال ۸۹ درصدی کاهش نرخ بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات‌متحده به ۳.۸۸۳ درصد کاهش یافت. بازارهای استرالیا، نیوزلند، هنگ کنگ و منطقه یورو امروز، سه شنبه به دلیل تعطیلات رسمی تعطیل هستند.

قیمت نقره امروز با 0.33 درصد افزایش به 24 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با 0.18 درصد کاهش 974 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته است. سرمایه‌گذاران متوجه تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه هستند و انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را به زودی آغاز کند که باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای سوخت خواهد شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 79 دلار و 9 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 9 سنت معادل 0.12 درصد افزایش 73 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 3 درصد در هفته گذشته به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها و مختل شدن تجارت و کشتیرانی در دریای سرخ افزایش قیمت داشتند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد