اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه امروز ریزشی می شود؟

بازار جهانی طلا امروز دوشنبه ۴ دی ماه برای جشن کریسمس تعطیل است، بنابراین سکه‌بازان امروز هم مانند روز گذشته به نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد توجه خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا، بازار سکه روز یکشنبه شاهد کاهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ تومان بسته شد اما روز گذشته با ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. در معاملات پشت‌خطی هم قیمت سکه امامی نسبت به روز یکشنبه نوسان قابل ملاحظه‌ای را تجربه نکرد و رنج شد‌.

اخذ مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا کماکان در شبکه‌های اجتماعی و در بین معامله گران طلا و سکه داغ است و حتی در خبرهای غیررسمی برخی مدعی هستند که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد،‌ قم،‌ همدان، تبریز،‌ اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند و بنکدارهای طلا مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

البته سازمان امور مالیاتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده است؛ بنابراین اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.»

بازار جهانی طلا امروز دوشنبه ۴ دی ماه برای جشن کریسمس تعطیل است، بنابراین سکه بازان امروز هم مانند روز گذشته به نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد توجه خواهند کرد.

نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته در حول‌و‌حوش ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید اما در پشت‌خط یکشنبه شب به کانال یاد شده را از دست داد و تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان پایین آمد.

فعالان اقتصادی معتقدند اگر قیمت دلار در سومین روز هفته مسیر کاهش را دنبال کند این احتمال وجود دارد که سکه امامی هم به مسیر ریزش روز قبل ادامه دهد. همانطور که گفته شد سکه در مرز حساسی قرار دارد و اگر از مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند احتمال عقب نشینی آن تا کف کانال 29 میلیون تومان وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد