اونس طلا2328.22
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

آیا دلار ۴۷ هزار تومان خواهد شد؟ / حباب طلای آب‌شده منفی شد

در دیدبان امروز وضعیت معاملات دلار در سه ماهه پایانی سال‌های گذشته بررسی خواهد شد.

به گزارش سایت طلا،خبر مالیات‌ستانی از طلا به طور رسمی تکذیب شد ولی بازار طلا و ارز سوت و کور شد و از میزان معاملات کم شد.

روز قبل خبرگزاری فارس هدف قیمتی دلار را تا پایان سال محدوده ۴۷ هزار تومان اعلام کرد. خبری که برخی معامله ‌گران آن را به فضاسازی برای کاهش نرخ دلار نسبت دادند و برخی نیز به عنوان هدف قیمتی بازارساز به آن توجه کردند. در دیدبان امروز وضعیت معاملات دلار در سه ماهه پایانی سال‌های گذشته بررسی خواهد شد.

دلار تهران در سه ماهه پایانی سال گذشته همزمان با افزایش تقاضا از سمت انتظارات بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت ولی در سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها نزولی بود و بیش از ۴ درصد کاهش پیدا کرد. در سال ۹۹ نیز بازدهی دلار در سه ماه پایانی سال نزولی بوده و‌ کاهش حدود ۳ درصدی‌ را ثبت کرده است.

بازدهی زمستانه دلار در بازه سال‌های ۹۶ تا ۹۸ صعودی بوده است اسکناس آمریکایی در این بازه افزایش دو رقمی را ثبت کرده‌است‌‌.

بررسی‌های دیدبان از میزان حجم نقدینگی در زمستان سال‌های مورد بررسی نشان می‌دهد که نمی‌توان ارتباط مستقیم کوتاه مدتی میان نوسانات دلار و میزان رشد نقدینگی پیدا کرد.

ولی آنچه که مشخص است آنست که در کوتاه مدت بازار در بازه‌های زمانی مدنظر تحت تأثیر اخبار و انتظارات بیشتر نوسان کرده است و اثرپذیری آن از انتظارات بیشتر بوده است. در سال ۱۴۰۱، با شروع اعتراضات بعد از درگذشت مهسا امینی و بالاگرفتن تنش‌های منطقه‌ای، انتظارات معامله‌گران تحت تاثیر قرار گرفت و نرخ دلار جهش کرد. در سکوت خبری سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هم با اتمام دوره تقاضای ژانویه و سکون خبری دلار عقب نشینی کرد.

بررسی سطحی قیمت‌ها و اخبار نشان می‌دهد برای رسیدن به محدوده قیمتی ۴۷ هزار تومان در ابتدا باید انتظارات افزایشی در بازار ارز آرام باشد و به وسیله اخبار سیاسی تحریک نشود به همین خاطر در کوتاه‌مدت اولین شرط آرامش بازار ارز آرامش فضای خبری است.

از نظر تکنیکیالی ولی محدوده ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان برای دلار منطبق با حمایت ۳۸ درصدی فیبوناچی است و از خرداد ماه دلار نتوانسته وارد کانال ۴۷ هزار تومان شود.

حباب طلای آب‌شده منفی شد

روز قبل قیمت پایانی طلای آب‌شده ده میلیون و ۷۶۱ هزار تومان بود که با احتساب نرخ دلار‌ و اونس جهانی طلا، قیمت بازاری طلای آب‌شده دارای ۳۰ هزار تومان حباب منفی است.

از نظر تکنیکالی طلای آب‌شده در محدوده ۱۰ میلیون و۸۵۰ هزار تومان تا ده میلیون و ۹۵۰ هزار تومان یک محدوده مقاومتی مهم دارد که اگر شکسته شود مقاومت طلای آب شده به محدوده یازده میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

عقب‌ماندگی گروه پالایشگاهی از رشد اقتصادی

بازار سرمایه در روز قبل، در برزخ بلاتکلیفی بود و در ابتدای در کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نوسان کرد. در حال حاظر حمایت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، حمایت روانی شاخص کل است مهم‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل در محدوده دو‌میلیون و ۲۴۰ هزار واحد قرار دارد.

بر اساس گزارشات منتشر شده از رشد اقتصادی، بیشترین میزان رشد ایران مدیون بخش نفت و خدمات است.

گروه پالایشگاهی غالبا از بهبود قیمت نفت و درآمدهای نفتی استقبال می‌کند ولی بررسی نماد پالایش یکم نشان می‌دهد علیرغم بهبود درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی ناشی از آن در سال جاری نماد پالایش از ابتدای سال، بازدهی منفی داشته است. در حال حاضر محدوده ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان حمایت مهم صندوق پالایش است. مقاومت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان نیز بر سر راه افزایش این صندوق قرار گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد