اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین جایگزین سپرده بانکی چیست؟

اگر به دنبال راهی کم ریسک جز سپرده بانکی برای کسب سود هستید این گزارش را بخوانید.

به گزاش سایت طلا، اگر به دنبال راهی کم ریسک جز سپرده بانکی برای کسب سود هستید این گزارش را بخوانید.

صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بهترین جایگزین سپرده بانکی هستید که با انتخاب آنها می‌توانید به صورت روزشمار سود نیز دریافت کنید. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوعی از صندوق های سرمایه گذاری است که همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن بصورت دوره‌ای سود دریافت کنند. سیاست سوددهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولا پرداخت سود بصورت یک ماهه یا سه ماهه است و اگر به غیر از این باشد این موارد در امید نامه صندوق ذکر می‌شود.

دسته‌بندی صندوق‌های سرمایه گذاری

متداول‌ترین شیوه دسته‌بندی صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای ترکیب دارایی صندوق‌ها است. که بر این اساس صندوق‌های سرمایه گذاری به سه دسته صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم می‌شوند. سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، حداقل ریسک را دارد؛ چون این نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ درصد و حداکثر ۹۵ درصد از سرمایه خود را روی اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، گواهی سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند. لازم به ذکر است سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار از امن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است؛ زیرا بانک‌ها پشتوانه پرداخت این اوراق هستند و سود آنها مشخص است و سود آن در زمان تعیین شده پرداخت می‌شود. باقی مانده سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به میزان حداقل ۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌شود.

مزایای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

مزایای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت عبارتند از:

ریسک کم

دریافت سود روزشمار

پرداخت سودی ثابت که معمولا بیشتر از سود پرداختی توسط بانک‌ها است

نقدشوندگی سریع

حفظ ارزش سرمایه در مقابل تورم

در کدام صندوق سرمایه‌گذاری کنیم؟

در حال حاضر حدود ۲۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری با شرایط و انواع مختلف (درآمد ثابت، سهامی، مختلط و…) در بازار کشور فعال هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت فعالیت می‌کنند.

هر فردی با توجه به نیازها و شرایط خود می‌تواند با مطالعه و مقایسه نمودارها و تحلیل‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق مناسب خود را بیابد. همان‌گونه که پیش از این ذکر شد، برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری باید کارنامه‌ی صندوق را بررسی کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد