اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تمرکز سرمایه گذاران طلا بر آمار روز جمعه

از نظر فنی، قیمت‌ها شتاب خود را از دست داده‌اند و این خطر وجود دارد که با توجه به عقب نشینی اخیر مقامات فدرال رزرو در مورد چشم‌انداز کاهش در سال آینده و احتمال خرید بیش از حد اوراق قرضه طبیعی، عقب‌نشینی کوتاه مدت داشته باشیم.

قیمت طلا امروز، پنجشنبه به دلیل کاهش ارزش جهانی دلار و کاهش بازدهی خزانه‌داری کمی افزایش یافت زیرا معامله‌گران مشتاقانه منتظر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای سرنخ‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو بودند.

بهای هر اونس طلا با 3 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 2037 دلار رسید

شاخص بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج ماهه در روز چهارشنبه ثبت شد، پس از آن که تورم بریتانیا در ماه نوامبر به پایین‌ترین نرخ خود در بیش از دو سال گذشته رسید. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

از نظر فنی، قیمت‌ها شتاب خود را از دست داده‌اند و این خطر وجود دارد که با توجه به عقب نشینی اخیر مقامات فدرال رزرو در مورد چشم‌انداز کاهش در سال آینده و احتمال خرید بیش از حد اوراق قرضه طبیعی، عقب‌نشینی کوتاه مدت داشته باشیم.

شیب منفی فدرال رزرو در آخرین جلسه خود، معامله‌گران را بر آن داشت تا در سال ۲۰۲۴ چندین کاهش نرخ بهره را از اوایل ماه مارس آغاز کنند. با این حال، مقامات فدرال رزرو از آن زمان تاکنون از ایده کاهش سریع نرخ بهره در سال آینده عقب نشینی کرده‌اند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

اکنون تمرکز بر روی گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات‌متحده و داده‌های هفتگی بیکاری، پیش از گزارش شاخص مصرف شخصی ماه نوامبردر روز جمعه است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه نوامبر افزایش یافت، در حالی که اعتماد مصرف کننده در ماه دسامبر با توجه به خوش بینی نسبت به بازار کار بیش از حد انتظار افزایش یافت.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۲۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۶۳.۴۹ دلار و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۲۱۰ دلار و ۹۴ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس در این باره گفت: فدرال رزرو در حال عقب‌نشینی از کاهش نرخ بهره است و اگر ما شاهد یک گزارش ضعیف‌تر نباشیم، ممکن است جایی برای ناامیدی کسانی که خواستار کاهش ماه مارس هستند وجود داشته باشد و پتانسیل صعودی طلا را محدود کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال ۷۵ درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره آمریکا بر دلار و بازده اوراق فشار می‌آورد و جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

سیمپسون گفت: طلا مطمئناً می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود برسد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد