اونس طلا2336.94
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000
گزارش آگهی

آیا قوانین کشورها بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

قوانین محدودکننده کشورهای مختلف جهان، بی‌شک تأثیرگذاری قابل‌توجهی روی قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت؛ همچنین در سوی دیگر، به هر میزان که جوامع مختلف قوانین آزادانه‌تری را برای خرید و فروش رمزارزها وضع کنند، شاهد افزایش اعتمادهای جهانی خواهیم بود که منجر به رشد قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود.

قوانین محدودکننده کشورهای مختلف جهان، بی‌شک تأثیرگذاری قابل‌توجهی روی قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت؛ همچنین در سوی دیگر، به هر میزان که جوامع مختلف قوانین آزادانه‌تری را برای خرید و فروش رمزارزها وضع کنند، شاهد افزایش اعتمادهای جهانی خواهیم بود که منجر به رشد قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود.

به‌ یاد داشته باشید که اتخاذ تصمیمات محدودکننده یا آزادانه از سوی کشورهای قدرت‌مند اقتصادی جهان، می‌تواند ضریب تأثیرگذاری بیشتری روی شاخص رشد یا افت داشته باشد؛ به‌عنوان مثال با وضع قوانین ساختارمند دررابطه‌با نحوه استفاده از رمزارزها در ایالات مختلف کشور آمریکا، موج مثبت گسترده‌ای در بازارها ایجاد شد و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال شدیدا افزایش پیدا کرد.

تأثیر قوانین اقتصادهای برتر روی قیمت ارزهای دیجیتال

برخی از کشورها همانند ایالات متحده، چین، آلمان، کانادا، ژاپن، فرانسه و ...، به‌واسطه صنایع قدرتمند و اقتصاد پویای خود، در زمره برترین اقتصادهای جهان جای دارند. پذیرش یا عدم پذیرش رمزارزها و بازارهای غیرمتمرکز از سوی این کشورها، مشخصا تأثیر چشم‌گیری روی نرخ ارزهای دیجیتال می‌گذارد. چین همواره روابط سرسختانه‌ای با این بازارها داشته است؛ به‌طوری که گاها با وضع قوانین محدودیت‌زا توسط بانک مرکزی چین، قیمت لحظه ای ارز دیجیتال افت محسوسی پیدا کرد!

آمریکا البته همواره در پذیرش رمزارزها تحت قوانین خاص تصویب‌شده، کشوری پیشرو به‌شمار می‌رود؛ چنان‌که با ایجاد صرافی‌های ارز دیجیتال برای برخی از رمزارزها، موجب شکوفایی قیمت ارز دیجیتال مربوطه شده است. مثال‌های متعدد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد؛ به‌عنوان مثال با افتتاح یک صرافی اختصاصی تبدیل بیت کوین به پوند در انگلیس یا با پیوستن ریپل به شبکه مالی بانک قدرت‌مند میتسوبیشی توکیو ژاپن، قیمت لحظه‌ای بیت کوین و ریپل شدیدا افزایش یافت. امروزه 19 کشور جهان، به‌طور کامل هرگونه استفاده از رمزارزها را ممنوع اعلام کرده‌اند؛ اما برخی از کشورها تنها به وضع قوانین جزئی، اکتفا کرده‌اند.

تأثیر قوانین محدودکننده جزئی روی قیمت ارزهای دیجیتال

برخی از کشورها همانند ایران، شرایط دوگانه‌ای در مواجهه با رمزارزها دارند. در کشورهایی نظیر ایران، چین تایپه، کلمبیا و آرژانتین، ممنوعیت استفاده و انتقال ارزهای دیجیتال در سیستم‌های بانکی مشاهده می‌شود؛ اما تریدرها با هیچ‌گونه ممنوعیت و پیگرد قانونی برای معامله و نگهداری رمزارزها مواجه نیستند. استخراج بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال نیز در این کشورها کاملا ممنوع نبوده و دارای ضوابط خاصی است. به‌طورکلی این نحوه برخورد با دارایی‌های دیجیتال، تأثیر چندانی روی قیمت کلی ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.

محدودیت ارزهای دیجیتال در کشور چین

کشور چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان، در 3 برهه شوک عظیمی را به بازار رمزارزها وارد کرد:

سال 2017: اولین بار در سپتامبر این سال، کشور چین یک برخورد محدودکننده جدی با بازار رمزارزها داشت؛ چنان‌که عرضه اولیه هرگونه کوین را کاملا ممنوع اعلام کرد. در پی این اتفاق، قیمت لحظه ای ارز دیجیتال شدیدا کاهش یافت.

سال 2019: در اوایل این سال، کلیه بسترهای ترید رمزارزها در این کشور با ممنوعیت فعالیت مواجه شدند. این اتفاق نیز باتوجه‌به فعالیت‌های اقتصادی وسیع چین در سطح جهان و شمار بالای تریدرها در این کشور، شوک عظیمی را به بازارهای غیرمتمرکز وارد کرد.

سال 2021: طی این سال، دولت چین علاوه‌بر مورد پیگرد قرار دادن بسترهای معاملاتی داخلی، فعالیت‌های مرتبط با ماین کوین را نیز شدیدا کاهش داد.

جالب است بدانید که مطابق آمارهای جهانی، 75% از استخراج رمزارزها در سال 2018، مربوط به کشور چین بود؛ اما با وضع قوانین محدودکننده در سال 2021، ماینرهای چینی تنها کمتر از 25% از کل استخراج‌ها را به خود اختصاص دادند؛ مسئله‌ای که در کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال، بی‌تأثیر نبود.

ممنوعیت کامل هرگونه استفاده از رمزارزها در کشورها

برخی از کشورهای مطرح آسیایی، آفریقایی و حوزه آمریکای لاتین، هرگونه استفاده از رمزارزها را ممنوع اعلام کرده‌اند و در برخی از این کشورها، حتی مجازات حبس نیز برای تریدرها و سرمایه‌گذاران اعلام شده است. بسته به وضعیت اقتصاد این کشورها، هر یک با اعلام محدودیت‌های خود، با ضرایب متفاوتی روی تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده‌اند.

کشورهای نپال، بنگلادش، الجزایر، مراکش، غنا، مصر، لیبی، لسوتو، بولیوی و اکوادور از جمله کشورهایی هستند که هرگونه فعالیت‌های مرتبط با نگهداری و خرید ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل اعلام کرده‌اند. البته برخی از این کشورها، نگاه ویژه‌ای به پول‌های الکترونیکی داخلی (برای دریافت خدمات) دارند؛ چنان‌که دولت اکوادور همانند دولت چین که یوان الکتریکی را به بازار مصرف‌کنندگان ارائه کرد، نوعی پول دیجیتال داخلی را با نام CBDC در اختیار مردم قرار داد. لازم به‌ذکر است که اکثر این کشورها و حتی دولت چین، عدم استقبال از بازار رمزارزها و ممنوع اعلام کردن آن‌ها را به دلایل زیر مرتبط دانسته‌اند:

جلوگیری از گسترش پولشویی

کاهش فعالیت افراد در محیط‌های دارک وب؛ با استفاده از رمزارزها برای پرداخت خدمات مخرب‌گونه

نگاه منفی به آینده بازار ارزهای دیجیتال

مشخص نبودن میزان حمایت از مصرف‌کنندگان

جلوگیری از افزایش کلاهبرداری‌های دیجیتال و ازدست‌رفتن سرمایه‌های ملی آحاد جامعه.

جالب است بدانید که بنگلادش بیش از سایر کشورها، جرایم سنگینی را برای تریدرها و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته است.

نگاه مثبت کشور‌های قدر‌ت‌مند و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال

حمایت مداوم کشورهای برتر اقتصادی دنیا، همواره موج مثبتی را در بازار رمزارزها به‌وجود آورده و به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کمک کرده است. در سایه این حمایت‌ها و تصویب قوانین دقیق نظارت مالی، بسیاری از شرکت‌های تأمین نقدینگی بازارهای غیرمتمرکز در این کشورها به‌وجود آمدند. این‌گونه شرکت‌ها همواره با انتشار اخبار حمایتی خود، منجر به رشد قیمت لحظه ای ارز دیجیتال شده‌اند.

مجموعا اکثر کشورهای برتر جهان با تکیه بر نظرات کارشناسان مالی مطرح دنیا و با وضع قوانین دقیق نظارتی، نگاه مثبتی به رشد بازارهای غیرمتمرکز و افزایش ارزش انواع کوین دارند؛ همچنین آن‌ها به ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک فناوری جدید و خاص مالی نگاه می‌کنند که می‌توانند در برهه‌های حساس مختلف، عصای دست اقتصاد و پوشش‌دهنده زیان‌های سرمایه‌گذاران حاضر در بازارهای سنتی مالی باشند. قبرس نمونه‌ای از کشورهایی است که مردم آن در برهه‌های سخت فشارهای مالیاتی دولت روی حساب‌های بانکی افراد، اوضاع مالی خود را با خرید بیت کوین و افزایش قیمت جهانی BTC سامان دادند.

لزوم پیگیری اخبار قوانین کشورها برای حوزه رمزارز

بدیهی است که قوانین تصویبی هر یک از کشورها، به‌خصوص اقتصادهای برتر جهان، شدیدا می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد؛ بنابراین پیگیری اخبار لحظه‌ای مرتبط با حوزه رمزارزها توسط تریدرها، برای پیش‌بینی آینده و انجام معاملات پرسود الزامی خواهد بود.

به‌طورکلی بازار رمزارزها بسیار پیچیده بوده و ورود بدون دانش به آن، اصلا به هیچ‌یک از تریدرهای آموزش‌ندیده پیشنهاد نمی‌شود؛ به‌خصوص آن‌که خطر بلوکه‌شدن حساب کاربری نیز همواره در کمین کاربران ایرانی خواهد بود. البته نکته خوشحال‌کننده این است که کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم معاملاتی صرافی ارز دیجیتال والکس استفاده کنند تا ضمن ایجاد حساب کاربری خود تنها در چند دقیقه، از خطرات مربوط به بلوکه‌شدن حساب کاربری و هک کیف پول اختصاصی و دارایی‌های خود در صرافی والکس، در امان باشند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد