اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش مالیات بر ارزش افزوده رخ ندهد، بهتر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با طرح این پرسش که از جیب بازنشستگان گرفتن و به خودشان بازگرداندن چه حسنی دارد؟ گفت: مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشستگان می‌گیریم و بعداً به خودش پس می‌دهیم؛ این اتفاق رخ ندهد، بهتر است.

به گزارش سایت طلا، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور طی اظهاراتی به عنوان مخالف تصویب کلیات این لایحه با بیان اینکه «لایحه قبلی دولت که رد شد، از جهاتی بهتر از لایحه اصلاحی دولت است»، اظهار کرد: در لایحه قبلی دولت با همان سقف و همان پیش‌بینی‌ها، افزایش های قانونی حقوق بازنشستگان و سایر موارد پذیرفته شده بود و اگر رای می‌آورد، شاید با مشکلاتی که لایحه فعلی دولت دارد، مواجه نمی‌شدیم.

وی با طرح این پرسش که از جیب بازنشستگان گرفتن و به خودشان بازگرداندن چه حسنی دارد؟ ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشستگان می‌گیریم و بعداً به خودش پس می‌دهیم؛ این اتفاق رخ ندهد، بهتر است. همچنین موضوع افزایش مالیات با برنامه‌های ششم و هفتم و همچنین قوانین دائمی مخالفت دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با افزایش ۵۰ درصدی مالیات، نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۱۱۰ درصدی مالیاتی برای سال آینده پیش بینی شده است گفت: کسبه و اصناف و تولید کنندگان جزء گرفتار خواهند شد و اثرات تورمی این موضوع بسیار آزاردهنده خواهد بود.

فرهنگی در ادامه عنوان کرد: اگر دوباره لایحه رد شد، پیشنهاد می‌دهم که به دنبال تصویب ۳ دوازدهم بودجه برویم تا فرصت مناسبی برای اعمال اصلاحات مناسب داشته باشیم اما اگر بنا به هر دلیلی لایحه تصویب شد، پیشنهاد می‌دهم که مالیات بر ارزش افزوده افزایش نیابد و همان رقم ۹ درصد حفظ شود و از منابعی نظیر مولدسازی و تغییر نرخ ارز به استثنای ارز مورد نیاز نهاده‌ها و دارو موارد دیگر استفاده شود.

وی با بیان اینکه «چرا از معادنی نظیر طلا کمتر استفاده می‌شود؟»، اظهار کرد: حتی اگر دولت مجبور شد، به سراغ صندوق توسعه ملی برود چراکه این اقدام بهتر از فشار بر گرده جامعه و مردم و بازنشستگان است. باید با روش‌های کارآمدتر راه را بر تورم ببندیم و بر عدالت باز کنیم و ناکارآمدی‌های مدیریت خودمان را با دست کردن در جیب مردم، جبران نکنیم.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد