اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با برنامه پهپادی ایران وضع کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی در ارتباط با برنامه پهپادی ایران وضع کرده است.

به گزارش سایت طلا،ایالات متحده آمریکا 10 شرکت حقوقی و 4 فرد را در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و اندونزی به بهانه حمایت از برنامه پهپادی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

3 نفر از افراد تحریم‌شده اتباع ایران و یک نفر دیگر تبعه اندونزی است. از میان شرکت‌ها 4 شرکت در مالزی، 4 شرکت در ایران، 1 شرکت در هنگ‌کنگ و 1 شرکت در اندونزی ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که این شبکه ارسال قطعاتی به ارزش چند میلیون دلار را برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسهیل کرده است.

دولت آمریکا و اوکراین در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال پهپاد برای روسیه جهت استفاده در جنگ با اوکراین متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران و روسیه بارها این اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

آمریکا سه هفته پیش هم تحریم‌هایی را علیه 20 شخص و نهاد مرتبط با ایران به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با امور نظامی این کشور اعمال کرده بود. در همین ارتباط، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح‌های مالی غیرقانونی برای تأمین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می‌دهند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با تأمین تسلیحات برای اوکراین و رژیم اسرائیل از سوی بسیاری از تحلیلگران به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل دامن زدن به تنش‌های کنونی شناخته می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد