اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه

قبل از اینکه پروژه ساخت خانه ویلایی خود را در پیش بگیرید، حتما باید کار محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه را انجام دهید.

قبل از اینکه پروژه ساخت خانه ویلایی خود را در پیش بگیرید، حتما باید کار محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه را انجام دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا بدانید چقدر باید برای انجام چنین پروژه‌ای کنار بگذارید. با توجه به اهمیت میلگرد در مصالح ساختمانی، در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر راجع‌به نحوه محاسبه مقدار مورد نیاز آن صحبت کنیم.

محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه در فونداسیون

هر ساختمان معمولا از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود که در خیلی از آن‌ها از میلگرد استفاده خواهد شد. به همین دلیل، برای محاسبه دقیق مقدار میلگرد مورد نیاز برای ساخت خانه یک طبقه، باید به تمامی این قسمت‌ها توجه کنید.

با درنظرگرفتن اینکه در فونداسیون از انواع میلگرد تقویتی، طولی و عرضی استفاده می‌شود، باید هنگام محاسبه مقدار چنین مصالح ساختمانی، به هریک توجه کنید. معمولا فرمول‌های خاصی برای هریک از این نوع میلگردها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای محاسبه کمک بگیرید.

محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه در اسکلت

بسته به اینکه از چه نوع اسکلتی برای ساختمان خود استفاده کنید، مقدار میلگرد متفاوتی نیاز خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اسکلت‌های فلزی با روش‌های مهاربندی و قاب خمشی، به‌ترتیب حدود 45 تا 65 و 65 تا 95 کیلوگرم میلگرد برای هر متر مربع مورد نیاز است.

این‌ در حالی است که اگر از اسکلت بتنی استفاده کنید، مقدار میلگرد مورد نیاز خیلی کم‌تر خواهد بود. به‌طور تقریبی، برای ساختمان‌هایی با اسکلت بتنی، به 35 تا 55 کیلوگرم برای هر متر مربع میلگرد نیاز خواهد بود. البته توجه کنید که عوامل دیگری هم در این موضوع تاثیرگذار است.

محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه در سقف و ستون‌ها

دقت داشته باشید، به‌طور معمول برای انواع سقف‌های مختلف، میزان به‌کارگیری میلگرد متفاوت خواهد بود. این عدد می‌تواند از 8 تا 80 کیلوگرم برای هر متر مربع متغیر باشد. به‌عنوان مثال، مقدار میلگرد مورد نیاز برای سقف‌های دال 2طرفه خیلی بیشتر از نمونه‌های دیگر است.

این موضوع را درنظر داشته باشید، محاسبه میلگرد مورد نیاز برای ساختمان‌‌های یک طبقه، برای شما کار دشواری است. با توجه به عدم تجربه کافی خیلی از افراد، امکان محاسبه و ارزیابی مقدار مورد نیاز میلگرد برای هر طبقه ساختمان وجود ندارد.

به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که از مشاوره با کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید با تماس با کارشناسان آهن باکس، به‌راحتی تمام موارد مربوط به ساختمان خود را با آن‌ها در میان بگذارید و آن‌ها مقدار میلگردی که باید درنظر داشته باشید را محاسبه خواهند کرد.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد، برای محاسبه میلگرد ساختمان یک طبقه باید به عوامل زیادی توجه کنید. به‌عنوان مثال، در بخش‌های مختلف ساختمان مثل سقف، ستون‌ها، فونداسیون و اسکلت از میلگرد استفاده‌های زیادی می‌شود. همچنین، نوع سقف، فونداسیون و سایر بخش‌ها در مقدار چنین مصالحی تاثیرگذار است.

برای اینکه بتوانید به یک مقدار حدودی برای ساختمان خود دست پیدا کنید، باید با انواع فرمول‌های محاسبه میلگرد در بخش‌های مختلف آشنایی داشته باشید. اما راه ساده آن است که از تخصص و تجربه افراد دیگر در این زمینه کمک بگیرید. مطمئنا چنین افرادی می‌توانند راحت‌تر و دقیق‌تر مقدار میلگرد مورد نیاز را محاسبه کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد