اونس طلا2316.65
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

اوباما هم نگران شکست بایدن شد

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما در میانه محبوبیت پایین رئیس‌جمهور ایالات متحده و سن بالای او که به دغدغه رای‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده، نگران است بایدن در رقابت دوباره با ترامپ در انتخابات 2024 شکست بخورد.

به گزارش سایت طلا،«باخت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و به قدرت رسیدن دوباره ترامپ» دغدغه رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده باراک اوباما در آستانه سال انتخاباتی آمریکا شده است.

یک منبع نزدیک به اوباما به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت «اوباما می‌داند رقابت بین بایدن و ترامپ بسیار نزدیک خواهد بود و حس می‌کند دموکرات‌ها ممکن است به راحتی ببازند». موضوعی که کارزار انتخاباتی خود بایدن هم به آن اذعان کرده و تقابل احتمالی دوباره او با ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را در سال ۲۰۲۴ بسیار تنگاتنگ پیش‌بینی کرده است.

وال استریت گزارش داده نتایج نظرسنجی‌ها که از نارضایتی رای‌دهندگان نسبت به هزینه‌های زندگی و نگرانی آن‌ها درباره سن رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا حکایت دارد، اوباما را نگران کرده است. ترکیبی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن هم در سطح ملی (۳.۵ درصد) و هم در ایالت‌های کلیدی (که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند) از ترامپ عقب است.

نگرانی اوباما منعکس‌کننده نگرانی فزاینده حزب دموکرات آمریکا درباره چشم‌انداز انتخاب مجدد بایدن است. مشاور ارشد سیاسی سابق اوباما دیوید اکسلرود که در پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۰۸ نقش داشته، آشکارا درباره نقاط ضعف بایدن هشدار داده و محبوبیت پایین او در نظرسنجی‌ها را اخبار بسیار بسیار تاریک توصیف کرده است.

علیرغم نتایج تیره و تار بایدن در نظرسنجی‌ها، دموکرات‌ها گزینه بهتری برای شکست ترامپ در سال ۲۰۲۴ ندارند. بایدن اوایل دسامبر (ماه میلادی جاری) در یک گردهمایی جمع‌آوری کمک‌های مالی در نزدیکی بوستون گفت: «اگر ترامپ نامزد نمی‌شد، مطمئن نیستم نامزد می‌شدم. نمی‌توانیم بگذاریم او پیروز شود».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد