اونس طلا2334.09
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

چه مسافتی را می توان بعد از روشن شدن چراغ بنزین طی کرد؟

اگر عادت دارید که پس از روشن شدن چراغ بنزین کماکان به رانندگی ادامه بدهید، در ادامه عواقب خطرناک این کار برای موتور ماشین را توضیح می‌دهیم.

به گزارش سایت طلا، اگر عادت دارید که پس از روشن شدن چراغ بنزین کماکان به رانندگی ادامه بدهید، در ادامه عواقب خطرناک این کار برای موتور ماشین را توضیح می‌دهیم.

در سفری طولانی دور از شهرتان هستید یا با نهایت عجله سوار ماشینتان شده‌اید تا به قرار مهمی برسید، اما در این بین چراغ بنزین پشت فرمان برایتان چشمک می‌زند. این سناریویی است که احتمالاً با آن برخورد کرده‌اید یا در آینده خواهید کرد و در این موقعیت بین این دوراهی می‌مانید که فعلاً به مسیرتان ادامه بدهید یا در اولین پمپ بنزین در مسیر بایستید. در ادامه توضیح می‌دهیم که رانندگی با چراغ بنزین روشن چه پیامدهایی دارد؛ ضمن این‌که در این صورت تا چه مسافتی را می‌توان بدون مشکل طی کرد.

مسافتی که با چراغ بنزین فعال می‌توان طی کرد

مسافت قابل طی کردن پس از روشن شدن چراغ بنزین موضوع دیگری است که دانستن آن برای راننده‌ها ضرورت دارد. هرچند این به مصرف سوخت خودرو، شرایط محیط و… بستگی دارد، به‌صورت کلی بعد از روشن شدن چراغ می‌توان ۴۸ تا ۸۰ کیلومتر را طی کرد. ۸۰ کیلومتر رقمی است که اگر خودرو به‌شدت کم‌مصرفی داشته باشید می‌توانید به آن برسید. البته همان‌طور که خالی نگه داشتن باک به ماشین آسیب می‌زند، تا ته پر کردن باک بنزین هم خطرات خود را دارد.

عواقب رانندگی با چراغ بنزین روشن

در ابتدا باید اطمینان داد با رانندگی در حالی که چراغ بنزین روشن است، در لحظه خطری خودرویتان را تهدید نمی‌کند. در نتیجه اگر چند باری مجبور شده‌اید در همین وضعیت به رانندگی ادامه بدهید، جای نگرانی نیست. با این حال، تکرار بیش از حد این کار پیامدهایی را به دنبال دارد که باید حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید.

رانندگی در شرایطی که عملاً چیزی از بنزین خودرو باقی نمانده، در بلندمدت به پمپ سوخت صدمه وارد می‌کند. بنزین موجود در باک خودرو، پمپ سوخت را خنک و روان می‌کند و حالا وقتی بنزین به اندازه کافی وجود نداشته باشد، احتمال گرم شدن بیش از حد پمپ بالا می‌رود. برای روان‌کاری کامل پمپ سوخت توصیه می‌شود حداقل یک چهارم باک ماشین را همیشه پر نگه دارید.

به‌جز این، کمبود سوخت در باک باعث اختلال در احتراق سیلندرها می‌شود. وقتی دور موتور خودرو را بالا می‌برید، خودرو هم برای افزایش سرعت و گشتاور نیاز به هوا و سوخت بیشتری در سیلندرها پیدا می‌کند. در صورتی که سوخت کافی به آن‌ها تزریق نشود، ضربه‌هایی در موتور به گوش می‌رسد و این در بلندمدت چیزی جز آسیب برای موتور به همراه ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد