اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا دوباره گران خواهد شد!

تاجران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه نوامبر هم می‌شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این شاخص 0.2 در ماه گذشته افزایش یافته و نرخ تورم تا 3.4 درصد پایین آمده باشد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز دوشنبه نوسان چندانی نداشت. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم در آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و مسیر تعیین نرخ بهره فدرال رزرو را شفاف‌تر کند

تحلیلگران عقیده دارند اگر اقتصاد آمریکا در اوایل 2024 بهبود پیدا نکند، طلا به یک رکورد جدید می‌رسد.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 1 دلار نوسان به 2020 دلار رسید.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: بازدهی پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در هفته گذشته در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این باعث می‌شود قیمت طلا بیشتر شود.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از جولای بود. بازدهی پایین اوراق، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins اظهار کرد که بازار طلا همچنان منعکس‌کننده انتظارات فدرال‌ رزرو است. اگر اقتصاد ایالات‌متحده در اوایل سال ۲۰۲۴ بهبود نیابد، این نشانه بسیار قوی است که طلا همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می‌دهد.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و نشان داد که سخت‌گیری تاریخی سیاست پولی طی دو سال گذشته به پایان رسیده است و هزینه‌های استقراض کمتر در سال ۲۰۲۴ در راه است. با این حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، از انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ‌ها عقب نشینی کرد و گفت که در حال حاضر واقعاً در مورد کاهش نرخ‌ها صحبت نمی‌کنیم.

طبق ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال ۷۰ درصدی کاهش نرخ بهره در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند. معامله‌گران در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۹ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۴۱.۵۲ دلار و پالادیوم با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۱۵۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

آخرین بررسی هفتگی کیتکونیوز نشان می دهد که اکثریت سرمایه گذاران خرده فروشی، هفته آینده انتظار افزایش قیمت در بازار طلا را دارند، در حالی که تحلیلگران بازار در یک موضع خنثی قرار دارند.

از آنجا که شرکت کنندگان در بازار همچنان پیش بینی های اقتصادی به روز شده فدرال رزرو را هضم می کنند، بزرگترین رویداد پرریسک برای قیمت های طلا در هفته آینده آخرین داده های تورم PCE است که پنجشنبه به همراه برآورد نهایی Q3 GDP منتشر می شود.

تاجران منتظر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته هستند که شامل گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه نوامبر هم می‌شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این شاخص 0.2 در ماه گذشته افزایش یافته و نرخ تورم تا 3.4 درصد پایین آمده باشد.

اطلاعات اقتصادی مثبت آمریکا باعث می‌شود سیاست‌های پولی فدرال رزرو در سال آینده میلادی آرام‌تر شده و احتمال کاهش نرخ بهره بالاتر رود. بنابراین ارزش دلار و سود اوراق قرض پایین‌تر آمده و از قیمت طلا حمایت می‌شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد