اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لیدر اصلی بازار سکه مشخص شد/ قیمت سکه امروز کاهشی می شود ؟

این روزها در حالی که بازار ارز تهران شاهد تثبیت قیمت دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان بوده، قیمت طلای جهانی به لیدر اصلی بازار سکه تبدیل شده و نوسانات سکه امامی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش سایت طلا،در همین راستا، ۱۳ آذر قیمت اونس طلا توانست به قله تاریخی خود برسد و تا بالای مرز ۲۱۴۰ دلار بالا رفت. همین امر موجب شد سکه امامی تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران شد. با این حال مدت زمان زیادی نگذشت و طلا در سراشیبی افتاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت طلای جهانی دیروز تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمد. این قیمت با سقف تاریخی هفته گذشته بیش از ۱۵۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد. گفتنی است که سرمایه‌گذاران در حال حاضر در انتظار نتایج اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند. در همین راستا روز جمعه اطلاعات اشتغال آمریکا منتشر شد و تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و موجب قدرت‌نمایی شاخص دلار آمریکایی در برابر طلا شد. به‌این‌ترتیب طلا تحت‌فشار قرار گرفت و معامله‌گران از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب‌نشینی کردند.

به‌عبارت‌دیگر، در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

به دنبال زلزله‌ای که در بازار جهانی طلا رخ داد قیمت سکه امامی هم در مقایسه با ۱۳ آذر بیش از ۶۰۰ هزار تومان ارزان شده است. روز گذشته پای سکه بازان لغزید و سکه با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی از سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پایین آمد.

از سوی دیگر، تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند بازار طلای آبشده در منطقه حمایت است که آن را اگر از دست بدهد می‌تواند تا حوالی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین بیاید. فعلا دلار که ثابت است و اگر اونس به کاهش خود ادامه دهد سکه و طلا می‌تواند بر مدار کاهش باشد. حمایت پایینی سکه حوالی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد