اونس طلا2304.4
مظنه14,991,000
18 گرم3,460,600
ارزش سکه33,774,723
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا دلار سقوط می‌کند؟

مادامی که شاخص کل در بالای این مقاومت باشد و ارزش معاملات خرد، اصلاح جاری شاخص پولبک، به منظور ریکاوری برای کسب انرژی برای رشد بیشتر بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سایت طلا،سرعت رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده است و همین مسئله تورم و میزان آن را تحت تاثیر قرار داده‌است.

بازارساز به نقدینگی اجازه رشد نمی‌دهد و پول‌های که در بازار ارز در گردش است به اندازه‌ای نیست که بتواند نرخ ارز و میزان تورم را مانند سابق تحت تاثیر قرار دهد.

بانک مرکزی به اندازه‌ی ارز داشت که شوک ناشی از جنگ در سرزمین‌های اشغالی و انتظارات افزایشی در بازار را خنثی کند. سیاست‌های کنترل نقدینگی میزان نقدینگی آماده معامله در هر بازار را کم‌کرده است و افزایش منابع بانک مرکزی مانع از جهش دلارشده است.

بازارساز رشد دلار را خنثی کرده و مانع از رشد آن شده، نوسانات را به گونه‌ای مدیریت کرده که سود و زیانی هم نداشته باشد و امید معامله‌گران از معاملات دوطرفه را هم ناامید کرده است. دلار تهران سه هفته است که در پایان هفته‌ها در محدوده ۵۰هزار و ۵۵۰ تومان بسته می‌شود.

در شرایطی که اثر جنگ بر بازار ارز به خوبی مدیریت شد، انتظارات افزایشی تعدیل شد و حتی اثر افزایشی ژانویه بر دلار هم از بین رفت، احتیاط در میان خریداران افزایش یافته است؛ چراکه در شرایطی که بازارساز شوک‌های افزایشی را خنثی کرده، می‌تواند حتی انتظارات کاهشی در شرایط رکودی را تقویت کند و مانع از رشد دلار در بازه‌های مختلف زمانی شود.

کسب انرژی برای ادامه مسیر در بورس

بازار سرمایه از چهارشنبه نزولی شده است و در روز قبل هم حدود ده هزار واحد منفی شد ولی در نهایت ارزش معاملات خرد در جو منفی معاملاتی روز قبل افزایش یافت.

سعید شوال‌پور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، که با تدابیر اتخاذ شده در بودجه ۱۴۰۳ انتظار می‌رود که خروج پول از سایر بازارها و ورود آن به بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

سیاست بانک مرکزی و دولت بر آنست که یک آرامش و ثبات در بازار ارز حاصل شود و نرخ تورم ماهانه نیز در کانال مشخصی تثبیت شود. لذا با استمرار سیاست پولی و مالی این آرامش و ثبات در اقتصاد حفظ می‌شود و سرمایه‌هایی که در بازار‌های دیگر وجود دارد وارد بازار سرمایه و بخش‌های مولد می‌شود.

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده برای حفظ جریان صعودی بازار و بازگشت آن تثبیت ارزش معاملات خرد بالای کانال پنج هزار میلیارد تومان است.

در بازار دیروز خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت اتفاق افتاد که نشان می‌دهد هربازاری که بتواند ارزندگی خود را ثابت کند می‌تواند میزبان این پول‌ها باشد.

از نظر تکنیکالی باتوجه به اهمیتی که مقاومت دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد داشته است مادامی که شاخص کل در بالای این مقاومت باشد و ارزش معاملات خرد، اصلاح جاری شاخص پولبک، به منظور ریکاوری برای کسب انرژی برای رشد بیشتر بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود.

حباب درهم کاهش یافت

در معاملات تتر در شب گذشته قیمت تتر کمی رشد کرد و تا نزدیکی مقاومت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرد و عقب نشست، درهم امارات کاهش یافته و با رشد صدتومانی دلار، حباب درهم به سی تومان رسیده است، که نشان می‌دهد انتظارات افزایشی در بازار تضعیف شده و حتی احتمال کاهش قیمت نیز وجود دارد ‌ در معاملات تتر در تایم فریم روزانه نیز یک مثلث کاهشی دیده می‌شود که حمایت آن در محدوده ۵۰ هزار تا پنجاه هزار و ۱۰۰ تومان است. در صورتی که تتر حمایت مثلث را از دست بدهد محکوم به کاهش قیمت است ولی سقوط شدید قیمت دلار با توجه به سیاست بانک مرکزی برای تثبیت ارز بعید به نظر می‌رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد