اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتفاقی که احتمال عقب نشینی قیمت سکه را امروز تقویت می کند

قیمت طلای جهانی روزگذشته از کانال 2 هزار دلار سقوط کرد و بر روی پله‌های آخر کانال 1900 دلار قرار گرفت. اتفاقی که می‌تواند در اولین روز هفته بر روی قیمت سکه اثر نزولی بگذارد.

به گزارش سایت طلا،بازار سکه در معاملات نقدی هفته قبل تحت تاثیر نوسانات قیمت اونس طلا شاهد فراز و فرود قیمت سکه امامی بود. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد فلز گران‌بهای داخلی با رشد قیمت طلا تا سطح 29 میلیون و و 800 هزار تومان بالا رفت اما با عقب‌نشینی طلا تا سطح 29 میلیون و 100 هزار تومان پایین آمد و در روز پنجشنبه هفته قبل با 29 میلیون و 350 هزار تومان به فروش رسید. در معاملات پشت‌خطی جمعه هم قیمت سکه استراحت کرد و نسبت به عصر پنجشنبه نوسان خاصی ثبت نکرد.

با این حال قیمت طلای جهانی روزگذشته از کانال 2 هزار دلار سقوط کرد و بر روی پله‌های اخر کانال 1900 دلار قرار گرفت. اتفاقی که می‌تواند در اولین روز هفته بر روی قیمت سکه اثر نزولی بگذارد. روزقبل گزارش اشتغال و دستمزد آمریکا منتشر شد که بر اساس گزارش نوامبر ۲۰۰ هزار شغل به اقتصاد ایالات متحده افزوده شده که بهتر ازانتظار ۱۸۰ هزارتایی مطرح بود. نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت هم‌چنین افزایش دستمزدها ادامه‌یافت.

همین گزارش کافی بود که الاکلنگ‌ طلا و دلار فعال شود. شاخص دلار با گزارش‌های بهتر از انتظار بازار کار آمریکا تقویت شد و طلا به عنوان دارایی رقیب دلار نزولی شد. طلای جهانی با انتظاراتی که از رکود داشت منتظر تعدیل زودتر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بود که با این خبر سورپرایز شد و فرو ریخت. از سوی دیگر قیمت دلار در بازار پشت‌خطی جانی برای صعود نداشت و در حدود 50 هزار و 300 تومان نرخ گذاری شد.

در مورد سکه امامی، در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و 500 هزار تومان پیش روی آن قرار دارد و از طرف دیگر در صورتی محدوده ۲۹ میلیون و 200 هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال 29 میلیون تومان وجود دارد. با این حال اگر طلا و دلار امروز از سکه‌بازان حمایت کنند قیمت سکه می‌تواند زیان روزهای گذشته را تا حدودی جبران کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد